26 C
București
sâmbătă, 20 iulie 2024
AcasăGDPRE timpul sa fim verzi, dar nu de invidie

E timpul sa fim verzi, dar nu de invidie

NEW YORK — "Fashion’s Night Out", o seara deschisa cumparaturilor direct din casele de moda, a avut loc pe 10 septembrie in New York si in alte orase importante din lume. Ea a fost creata pentru a-i linisti pe clientii speriati si a-i convinge ca a cheltui poate fi imbucurator. In timpul acestei lupte sprijinite de revista "Vogue" impotriva deprimantului consum de masa, cuvintele-cheie au fost "emotie" si "energie".
Dupa o lunga perioada in care consumatorii au fost fericiti cu creditele obtinute si cumparaturile rapide, proprietarii magazinelor si designerii sunt nevoiti acum sa munceasca mult mai mult pentru a atrage clienti si pentru a-i face sa simta ca banii lor sunt cheltuiti cu folos. "Oamenii au nevoie sa fie legati emotional de ceea ce cumpara", spune Julie Gilhart, vicepresedinte si director de fashion la magazinul Barneys din New York. "Acum se uita la valoarea obiectelor si in privinta manufacturii, a provenientei si  a parteneriatelor datorita carora au aparut aceste obiecte."

Aceasta poveste este spusa in vitrinele celor de la Barneys, unde accentul cade pe probleme de o natura sensibila, morala, care au fost transpuse in haine dezirabile. O vitrina "Made in America" se concentreaza pe firme precum Alabama Chanin, ale carei produse sunt facute de mana si infrumusetate de artizani locali din sudul tarii. O alta vitrina, dedicata brandului Loomstate, include tricouri imprimate cu specii pe cale de disparitie. "Totul e in schimbare – trebuie doar sa stii sa te misti inainte", spune Gilhart. "Oamenii pur si simplu nu mai cumpara o bluza de 3.000 de dolari. Vor sa stie de ce costa atat de mult si de ce arata atat de bine. Proiectele noastre conduc spre educatie, iar imaginea de ansamblu presupune sa privesti ceva cu ochi diferiti."

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă