Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto Arhiva

România, cea mai mare scădere a vânzărilor cu amănuntul din UE, în februarie

Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut cu 0,2% în februarie 2018, comparativ cu luna anterioară, însă a coborât cu 2,3% în România, aceasta fiind cea mai mare scădere înregistrată de o ţară membră a UE, arată datele publicate joi de Eurostat.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 05.04.2018 - 14:03

Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de combustibil au crescut cu 1,0%, iar cele de alimente, băuturi şi tutun au urcat cu 0,8%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 0,5%.

În ritm anual, februarie 2018 comparativ cu luna februarie 2017, comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,8% în zona euro şi cu 2% în Uniunea Europeană. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 2,4%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 1,4%, iar cele de alimente, băuturi şi tutun cu 1,2%.

Comparativ cu luna februarie 2017, cele mai mari creşteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost raportate în Malta (11,7%), Polonia (7,9%), Irlanda (7,1%), Ungaria (6,5%) şi România (5,1%).

Datele Eurostat arată însă că ritmul anual de creştere a vânzărilor cu amănuntul în România a intrat pe o pantă descedentă în ultimele luni, de la un avans de 15,1% în luna decembrie 2017 la o creştere de 11,7% în ianuarie 2018 şi de 5,1% în luna februarie 2018.

Conform cifrelor publicate anterior de Institutul Naţional de Statistică (INS), în februarie 2018 versus februarie 2017, afacerile din comerţul cu amănuntul au înregistrat o majorare de 5%, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+8%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5%). În acelaşi timp, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, ca serie ajustată, s-a majorat cu 6,6%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 8%, vânzările de produse nealimentare cu 7,5% şi cele din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 0,8%.

La nivel comparativ februarie - ianuarie 2018, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată, cu 3,4%, respectiv cu 2,3%.

Comentarii

loading...