18.3 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăEconomieNu avem autostrada Braşov-Comarnic? Adrian Năstase arată vinovatul!

Nu avem autostrada Braşov-Comarnic? Adrian Năstase arată vinovatul!

Autostrada Comarnic-Braşov ar fi fost gata de acum şapte ani, contractul fiind semnat de guvernul Năstase cu firma Vinci încă din 2004, susţine fostul premier Adrian Năstase pe blogul său. Numai că în campania electorală din 2004, Traian Băsescu l-a acuzat pe premierul francez Raffarin că a venit la Bucureşti să-şi ia “tainul”. Apoi, Băsescu a cerut anularea contractului.

“Probabil ca putini îşi mai amintesc faptul că, în 2005, Băsescu a anulat contractul respectiv, pe motiv de “tain” pentru premierul Franţei, Raffarin. Sper ca cei mai mulţi din cei care îşi petrec ore întregi, zilele acestea, pe DN 1, să fie dintre cei care, în 2004, l-au votat pe Băsescu. Nu e un sentiment creştinesc dar, îmi aduc aminte de argumentul lui Băsescu împotriva autostrăzii – voiam eu să-mi “trag” autostrada ca să ajung la Cornu. Nu cred că el nu ştia că localitatea Comarnic – de unde ar fi pornit autostrada spre Braşov – se află DUPA localitatea Cornu. Unii l-au crezut. Şi l-au mai crezut încă o dată, în 2009. Apoi l-au crezut de două ori pe Iohannis care, pentru a ajunge, săptămânal, la Sibiu, nu trece pe Valea Prehovei,” a mai spus Adrian Năstase, urând cititorilor “Sărbători fericite!”

Victor Ponta a încercat în timpul guvernării sale din perioada 2012-2015 să reia tratativele de negociere. După ce a pierdut mandatul a recunoscut că Florian Coldea l-a ameninţat că va fi arestat dacă începe aceste lucrări, cu toate că la vremea respectivă acuza neînţelegeri politice în coaliţie.  

În timpul guvernării CDR, 1996-2000, prezent la o reuniune la Mamaia a presei, Traian Băsescu (fost ministru al transporturilor) a explicat de ce România nu are nevoie de autostrăzi.

Recent, în Iugoslavia, chinezii, pe banii lor, au construit prima autostradă din Europa de est. Înainte au venit la Bucureşti, dar nu s-au înţeles cu autorităţile.

Există voci care susţin că lipsa autostrăzilor e în interesul aceloraşi care dezbină ţara de mai bine de trei ani, prin fel de fel de pachete anti-corupţie.

 

Marius Ghilezan
Marius Ghilezan
Marius Ghilezan scrie la “România liberă” din anul 1991. Este reporterul care i-a deconspirat pe celebrul Căpitan Soare, pe Omul Negru de la Rahova, pe Aurel Moiș, “călăul din Christian Tell,” fost torționar comunist, care a trimis șapte țărani din Apateu la moarte, pentru că au refuzat să intre în colectiv. A publicat celebrele stenograme ale întâlnirii lui Mihail Gorbaciov cu Nicolae Ceaușescu. A fost primul jurnalist român post-decembrist care a stat de vorbă cu președintele SUA. Este autorul a nouă cărți.
Cele mai citite

Cristiano Ronaldo le-a luat fața lui Messi și Mbappe! CR7 este cel mai bine plătit sportiv al planetei

Pentru a patra oară în carieră, Cristiano Ronaldo ocupă primul loc în clasamentul celor mai bine plătiţi sportivi ai planetei, stabilit de revista economică...

Tânăra antrenată de maestra emerită a sportului, Mirela Pașca, înscrisă în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”

Antonia Dragomir, o tânără gimnastă de doar 11 ani, a devenit un nume cunoscut în lumea gimnasticii românești și internaționale, datorită talentului său remarcabil...

Misterul surdității lui Bethoven se dezvăluie

Se spune că marile genii ale umanității ard rapid! Creează opere monumentale și se sting devreme. Despre viața și simfoniile lui Beethoven s-au scris...
Ultima oră
Pe aceeași temă