13.3 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăEconomieJeff Bezos dezvăluie cum o decizie simplă a făcut Amazon o companie...

Jeff Bezos dezvăluie cum o decizie simplă a făcut Amazon o companie de un trilion de dolari

Există puține companii care joacă un rol atât de impotant în viața noastră de zi cu zi ca Amazon, se arată într- o analiză a revistei americane Inc.

Asta e valabil mai ales acum că ne bazăm pe cel mai mare site de e-commerce din lume pentru a oferi mai multe dintre lucrurile de care avem nevoie și de a-l folosi în mod regulat. Asta ar explica de ce compania tocmai a avut un trimestru record, cu venituri de peste 40 la sută, și câștigurile nete aproape dublate față de anul precedent.

Nu a fost întotdeauna așa. A existat o vreme când Amazon reprezenta un loc în mare parte pentru cumpărarea de cărți. Acum, dezvoltarea companiei este aproape incomensurabilă, și este în mare parte din cauza unei decizii pe care Jeff Bezos a luat-o în 2004.
La momentul respectiv Amazon era chiar mai mic decât eBay și încă vindea în cea mai mare parte cărți și DVD-uri, deoarece oamenii erau ezitanți să cumpere alte produse fiind obișnuiți să le obțină imediat de la magazine. Cumpărăturile online încă aveau o multitudine de fricțiuni . Nu erau chiar așa comode cum le vedem astăzi, și unul dintre cele mai mari motive a fost că trebuie să plătești pentru livrări pentru care puteai aștepta câteva zile (sau săptămâni) pentru livrarea comenzilor.

De ce ar plăti cineva pentru ceva care să vină într-o săptămână când le-ar putea cumpăra în 20 de minute de la un magazin local? În cea mai mare parte, n-ar face-o. Până când Amazon a introdus Prime membru, care, pentru 79 dolari pe an ar da unui abonat, gratuit, un transport de două zile. Din moment ce compania, la momentul respectiv, taxa 9.48 dolari pentru acest serviciu de transport maritim, dacă ați fi comandat un pic mai puțin de o dată pe lună, tot ar ieși mai ieftin.

De fapt, Bezos nu a venit inițial cu ideea de Amazon Prime. Ideea a venit de la Charlie Ward, un inginer din companie la acea vreme. Dar Bezos a dat undă verde ideii și a schimbat întregul curs al companiei.

Într-o scrisoare postată pe site-ul Amazon, Bezos a promis: “Amazon Prime îți ia efortul din a comanda.” Acesta a fost punctul, apropo. În timp ce Amazon oferea deja transport gratuit, pentru acesta era neceser o comandă minimă de 25 de dolari, și însemna și o așteptare pentru o comandă de 8-10 zile pentru livrare. Astfel, Amazon Prime a eliminat cele mai mari bariere în calea cumpărăturilor online – costul și timpul implicat în transport.

Astăzi, Amazon Prime costă 119 dolari și oferă mult mai mult decât transport gratuit, inclusiv muzică și servicii video, precum și popularul eveniment de cumpărături Prime Day care rivalizează cu Black Friday. Amazon are 150 de milioane de abonați Prime, iar compania a spus că sunt cei mai fideli clienți ai săi.

Este ușor de observat că Prime a fost o idee care a dat roade, dar nu a fost întotdeauna clar că lucrurile vor fii așa. De fapt, asta e poate cea mai importantă lecție. Scrisoarea lui Bezos include acest adevăr genial pe care fiecare afacere ar trebui să-l ia în considerare:
“Ne așteptăm ca Amazon Prime să fie scump pentru Amazon.com pe termen scurt,” a scris Bezos. “Pe termen lung, sperăm să câștigăm chiar mai mult decât afacerea ta.”

Iată cele nouă cuvinte în mijlocul acestui paragraf care într-adevăr a schimbat totul pentru Amazon. “Sperăm să câștige chiar mai mult din afacerea ta.”

Acest accent pe investiții în clienții tăi este o astfel de modalitate foarte bună de a evalua costul pentru fiecare inițiativă nouă. Ori de câte ori investești în ridicarea experienței clienților într-un mod semnificativ (cum ar fi prin reducerea fricțiunii sau a frustrării), adaugi valoare. Această valoare duce la loialitate, care, în timp, duce la mai multe afaceri.
Astăzi, Amazon valorează 1,5 trilioane de dolari ca și companie, iar fondatorul său este prima persoană care valorează peste 200 de miliarde de dolari.

 

Adriana Constantinescu
Adriana Constantinescu
Adriana Constantinescu a absolvit facultatea de Drept cu dublă specializare Drept și Criminologie. Este de origine est-europeană, cu experiență bogată în comunicare și relații publice. Anterior a lucrat ca specialist în marketing în România, iar din 2015 pledează împotriva regimurilor autoritare și a abuzurilor drepturilor omului. În 2017, a devenit editorialist la România Liberă, contribuind la jurnalismul de investigație și cercetarea socială europeană. Ea a dezvoltat o relație excelentă cu ONG-uri precum Freedom Association (Londra) și Open Society Foundation (Londra). Activitatea ei include traducerea și publicarea de sondaje pe probleme semnificative pentru Europa, de la alegeri politice până la opinii privind crizele de sănătate (pandemia Covid), cea mai recentă preocupare fiind legată de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.
Cele mai citite

De ce să alegi călătoria cu autobuzul sau autocarul de la Bucureşti la Chişinău?

Călătoria cu autobuzul sau autocarul de la București la Chișinău poate fi o opțiune excelentă pentru cei care caută o modalitate confortabilă și accesibilă...

Cum se va desfășura prima competiție de frumusețe pentru AI din lume

Cu un singur click, lumea reală și cea virtuală se întâlnesc într-o competiție revoluționară de frumusețe. Primul concurs de frumusețe artificială din lume și-a...

Premierul Ciolacu a convocat ședința de guvern la Timișoara, unde PNL a acceptat să susțină candidatul PSD

Ședința de guvern din ziua de joi, 25 aprilie 2024, se va desfășura la Timișoara, reiese din comunicatele transmise de Guvernul României. Programul oficial al...
Ultima oră
Pe aceeași temă