Despre Ada Milea se stie ca este o nonconformista, o artista cu multe talente, dar ceea ce lumea apreciaza in mod deosebit la ea este felul in care se implica in tot ceea ce face, exprimarea sentimentelor in creatie – si asta o face fara reticente, fara compromisuri, printr-o dedicare totala.
Artista s-a nascut la Targu Mures pe 5 august 1975, a absolvit Liceul “Liviu Rebreanu” la sectia de fizica-chimie, dar a facut Universitatea de Arta Teatrala in orasul in care s-a nascut. A fost actrita la Teatrul National din Tg. Mures, apoi la Teatrul Luni de la Green Hours, unde a jucat rolul unei prostituate in spectacolul “No Mom's Land”, in regia lui Radu Afrim. A realizat coloane sonore in spectacole de teatru, a primit Premiul special al juriului la Festivalul International de Teatru de la Piatra Neamt cu piesa “Eu, cand vreau sa fluier, fluier”, in regia lui Cristian Popescu, iar cu “Trilogie belgradeana” – la Festivalul de Umor Negru al Connex-ului.
A lansat numeroase albume de muzica, printre care “Absurdistan”, la “Laptaria lui Enache”, a semnat un contract cu “Cirque du Soleil” (“Circul Soarelui”) din Montreal, Canada, si a putut fi vazuta nu de mult la Teatrul Odeon.
Desi este foarte ocupata, am reusit sa-i luam un scurt interviu, pe care ni l-a acordat cu multa amabilitate.
– Ati dat reprezentatii cu spectacolul “The Island” in mai multe orase din Romania, in limba engleza. De ce nu in limba romana?
– Spectacolul a fost creat in colaborare cu violonistul si compozitorul britanic de origine romana Alexander Balanescu, este ceva inedit, mai degraba un spectacol-concert de teatru si muzica, pornind de la un text de Gellu Naum, care prezinta cu umor drama lui Robinson Crusoe. Dureaza 60 de minute si e in intregime in limba engleza intrucat a fost jucat initial in Marea Britanie, mai precis la Oxford si Londra, si am profitat de venirea in Romania ca sa facem un turneu cu reprezentatii prin tara. Turneul a debutat la Sibiu in 27 mai, unde spectacolul a fost prezentat in cadrul Festivalului International de Teatru, apoi am jucat la Bistrita, Cluj-Napoca, Timisoara si Bucuresti, mai precis la Teatrul National, Sala “Amfiteatru”, unde am dat doua reprezentatii.
– In ce consta originalitatea spectacolului?
– In piesa exista personaje-oameni si personaje-instrumente, este un subiect original, cu doar doua personaje, pe care le jucam noi, eu si domnul Balanescu.
– Ce proiecte aveti in viitor in teatru si muzica?
– Deocamdata trebuie sa termin ce am inceput. “Insula” e un subiect care se dezvolta, nu s-a epuizat, poate fi prezentat ca si concert, o varianta vizuala.
– Ati lucrat in Canada, dar ati revenit in Romania; de ce?
– M-am bucurat sa lucrez cu profesionistii canadieni, a fost o experienta interesanta, dar nu era o munca de creatie, ci mai mult de executie, asa ca am preferat Romania pentru a ma exprima artistic.
– Ce va place mai mult, muzica sau teatrul?
– Amandoua. Cand joc teatru – prefer teatrul, cand cant – prefer muzica, ma implic mereu in ceea ce fac.