9.5 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăFSM la ARO si ARO la stat

FSM la ARO si ARO la stat

Inainte de 1990 ARO producea numai pentru piata chineza peste 11.000 de autoturisme de teren/an, cumparatorii autohtoni trebuind sa obtina tot felul de aprobari “de sus”. Altminteri, puteai da si ortul popii pana-ti venea randul pe lista asteptarilor. O lista care a functionat si pana prin 1995, anul inceperii declinului Uzinei ARO. Un declin determinat de managementul defectuos al conducerilor care s-au tot succedat la ARO, dar si al jocului de interese din jurul uzinei. Asa se face ca in timp ce uzina gafaia sub greutatea datoriilor directorii si patronii firmelor-capusa prosperau, crean-du-si adevarate lanturi de magazine de desfacere a pieselor de schimb, service-uri, trusturi de presa, lanturi hoteliere etc. Acestia au ajuns bas-tanii Campulungului, iar uzina in faliment fara sa fie nimeni tras la raspundere.

Privatizarea, bomboana pe coliva

Dupa mai multe tentative esuate de a pune mana pe ARO, in toamna anului 2003 cubanezo-americanul John Perez reuseste, cu sprijinul conducerii APAPS, Ovidiu Musetescu, al ex-directorului Goju si al lui Cerasel Barboni, sa puna mana pe uzina contra ridicolei sume de 150.000 USD. Suma cu care a achizitionat ilegal pachetul majoritar de 74% din actiunile ARO. La exact o luna de la intrarea de facto in proprietatea uzinei din Campulung John Perez vinde, la fel de ilegal cum cumparase ARO, Fabrica de Matrite si Scule (FSM). Suma de 2,7 milioane de euro, incasata pe FSM de John Perez, a fost de 40 de ori mai mare decat suma cu care cumparase toata uzina. Cumparatorul FSM a fost Gheorghe Bulugea, proprietarul SC “Montana MG”, un SRL local, al carui patron isi crease imperiul financiar din traficul cu carburanti peste Clisura Dunarii pe timpul embargoului impus de ONU. Precizam ca vanzarea FSM de catre John Perez a fost ilegala din cauza clauzelor contractuale prin care a fost interzisa instrainarea activelor ARO care concura la procesul tehnologic de fabricare a autovehiculelor ARO. Jaful de la ARO a continuat si mai abitir in “era Perez” decat inainte de privatizare, actionarul majoritar in tandem cu Iustin Preoteasa vanzand peste 3.000 tone de utilaje si echipamente ca fier vechi la preturi cu mult sub pretul pietei. Se ajunsese astfel ca Uzina ARO sa nu mai fabrice autovehicule de teren, ci dosare si procese, numai cu fostii angajati ARO avand pe rol peste 600 de dosare, cu de zece ori mai multe procese decat unitati ARO produse intr-un an.
Cu toate acestea, atat fosta conducere AVAS, cat si actuala au tot tergiversat rezilierea contractului de privatizare a ARO, semnat cu surle si trambite de Musetescu si John Perez, desi AVAS avea dreptatea de partea ei, John Perez nerespectand nici un punct din contract.

Pregatiri pentru vanzarea FSM

Gheorghe Bulugea, patronul de la “Montana MG”, tocmai isi intrerupsese concediul pe litoral, revenind la Campulung dupa nici trei zile de vacanta.
Intrigati, disponibilizatii ARO
s-au interesat si au aflat motivul intoarcerii precipitate a bosului de la Montana: “Domne, fusese contactat telefonic de un afacerist interesat sa cumpere fosta FSM. Iar daca dl Bulugea ar fi apucat sa vanda fabrica FSM ar fi ramas definitiv vanduta. Nici dracu' nu mai avea ce-i face noului cumparator. Si atunci am hotarat impreuna cu avocatii sa solicitam Tribunalului Comercial Arges emiterea unei ordonante presedintiale prin care sa oprim aceasta noua ilegalitate ce urma sa fie comisa de dl Bulugea. A dat Dumnezeu si am obtinut nu una, ci doua ordonante: o ordonanta pentru suspendarea contractului de privatizare a Uzinei ARO, semnat de fosta conducere a APAPS si dl John Perez, si o a doua ordonanta de suspendare a contractului de vanzare-cumparare a FSM dintre fosta conducere ARO si dl Bulugea.
In urma acestor doua demersuri ale noastre (ale disponibilizatilor ARO) atat uzina, cat si FSM se reintorc cel putin pentru o perioada de cateva luni in proprietatea statului, AVAS redevenind actionar majoritar la ARO, iar FSM reintrand in patrimoniul ARO. De acum mingea se afla in terenul AVAS, al dlui presedinte Zbarcea”, sustin cei din conducerea “Salvati Muscelul!”, avocatul lor adaugand: “Prin acest demers am reusit sa zadarnicim planurile lui Bulugea de a vinde FSM si pe ale lui Perez de a continua jaful de pana acum”. Cert este ca prin sentinta nr. 509/17 august 2005, pronuntata in dosarul nr. 731/2005, instanta Tribunalului Comercial Arges a suspendat efectele contractului nr. 45/26.09.2003 de vanzare-cumparare a Uzinei ARO de John Perez, iar prin sentinta nr. 510/18 august 2005, pronuntata in dosarul nr. 738/2005, suspenda efectele contractului nr. 636/2602.2004 de vanzare cumparare a FSM de catre “Montana MG”. “Tot ceea ce mai pot face John Perez si Gheorghe Bulugea este sa conteste cele doua sentinte. Contestari ce se vor pierde printre numarul mare de dosare ale celor doi aflate pe rol”, sustine avocatul disponibilizatilor ARO.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă