10.6 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCompaniile internationale si cele interne isi impart in mod egal serviciile

Companiile internationale si cele interne isi impart in mod egal serviciile

Piata serviciilor de curierat va creste considerabil in 2006, urmand sa atinga o cifra totala de afaceri de circa 130 milioane de euro, cu peste 30 la suta mai mult fata de anul trecut, potrivit datelor Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR).

“Daca ne referim la cifra de afaceri apartinand companiilor private de curierat, putem estima o valoare totala de circa 130 milioane de euro in 2006 iar ritmul de crestere se va mentine ridicat in urmatorii doi-trei ani”, a declarat luni pentru Rompres secretarul general al AOCR, Octavian Badescu.

Aria de specializare

In Romania aceasta piata este impartita pe trei segmente, in functie de aria de specializare a companiilor de curierat: companii specializate pe livrari in Bucuresti, livrari imediate sau a doua zi, companii specializate pe livrari in orasele tarii si companii specializate pe expedieri internationale. In prezent, companiile internationale de curierat si cele interne isi impart in mod egal piata, un procent de 50 fiind reprezentat de companiile multinationale. Astfel, sunt marii jucatori multinationali – DHL, TNT, UPS, Fedex – si companiile cu capital majoritar romanesc care domina piata nationala, precum Fan Courier si Cargus. Un important segment este reprezentat de curieratul in Bucuresti, unde se afla in competitie atat Fan Courier si Cargus, cat si noi companii precum Alo Curier, Concorde, Pegasus, care detin 50 la suta din piata serviciilor de curierat din Capitala.

Afaceri in crestere

Piata de curierat este in crestere continua, minimum 15 la suta pe an, in 2005 cele circa 15-20 de companii reusind sa atinga o cifra de afaceri totala de circa 100 milioane de euro. Cresterea este explicata prin aparitia unor companii noi si prin cresterea volumului de activitate al companiilor deja existente, in 2005 fiind raportate cresteri la volumul de expedieri de circa 20 la suta. “Pentru urmatorii doi-trei ani piata va creste cu 25-50 la suta anual. Apoi probabil ca ritmul de crestere va mai incetini. Exista un decalaj in raport cu alte tari in aceasta privinta in acest moment. In 2005 majoritatea firmelor de curierat au investit in parcul auto, in reteaua de agentii. Sumele mari sunt investite in general de catre firmele internationale, insa si cele specializate pe curierat intern au concentrat resurse in aceasta directie. “O data cu cresterea concurentei incep sa se simta insa si investitii ce tin de calitatea serviciilor, standardizare, training, pentru ca in viitor acestea vor face diferenta in piata: calitatea serviciilor si productivitatea”, a precizat Octavian Badescu.

“Furt” de la Posta

Piata a crescut si pentru ca firmele de curierat au inceput sa preia o parte din clientii Postei Romane pe segmentul postei rapide (Prioripost) datorita, pe de-o parte, scumpirii serviciilor Postei si, pe de alta, imbunatatirii calitatii serviciilor de curierat, care sunt mai rapide, livrarea realizandu-se intr-un interval de maximum 24 de ore. Cei care apeleaza cel mai des la serviciile curierilor rapizi sunt, potrivit unor studii de piata, bancile, firmele de consultanta, cele de asigurari, furnizorii de telefonie mobila si companiile care fac importuri auto.
Ultimul “atu” al Postei il reprezinta marimea retelei, infrastructura, iar acest lucru permite postei sa practice tarife competitive in mediul rural, cererea de servicii de curierat pe acest segment de servicii nefiind inca destul de mare. Pe viitor este posibil ca anumite companii de curierat sa se extinda si catre activitati ce tin de transporturi grupate, de logistica si de depozitare.

Curieratul, un indicator pentru evolutia economiei

Curieratul este un indicator foarte bun pentru evolutia economiei in ansamblu si atat timp cat vor veni companii in Romania romanii isi vor intemeia firme si companiile actuale se vor dezvolta marindu-si volumul de activitate si implicit necesarul de trimiteri si totodata, realizand si beneficiile externalizarii, piata de curierat va fi una in crestere. In 2005 majoritatea firmelor de curierat au investit in parcul auto, in reteaua de agentii. Sumele mari sunt investite in general de catre firmele internationale, insa si cele specializate pe curierat intern au concentrat resurse in aceasta directie. O data cu cresterea concurentei incep sa se simta insa si investitii ce tin de calitatea serviciilor, standardizare, training, pentru ca in viitor acestea vor face diferenta in piata: calitatea serviciilor si productivitatea.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă