Activele pe care producătorul suedez de camioane Volvo AB le avea în Rusia au fost transferate unui investitor rus, a cărui identitate nu a fost dezvăluită, a informat Ministerul rus al Industriei şi Comerţului într-un comunicat de presă, transmite Reuters.
În luna februarie a anului trecut, Volvo şi-a suspendat toate operaţiunile de vânzări, service şi producţie din Rusia, iar în luna octombrie 2022 i-a avertizat pe investitori că ar putea fi nevoit să recurgă la noi deprecieri cu privire la valoarea activelor sale din Rusia.
În 2021, piaţa din Rusia a fost responsabilă de aproximativ 3% din vânzările de 33,3 miliarde de dolari ale producătorului suedez de camioane Volvo AB.
Ministerul rus al Industriei şi Comerţului a precizat că, împreună cu noul proprietar, a „identificat un partener intern pentru dezvoltarea viitoare a producţiei la uzina de la Kaluga şi lucrează la repornirea activităţii în cel mai scurt timp posibil”.
În comunicatul de presă al Ministerului rus al Industriei şi Comerţului, identitatea noului proprietar sau a partenerului intern nu este dezvăluită, însă Registrul de stat al persoanelor juridice din Rusia a informat că activele Volvo, inclusiv uzina de la Kaluga, sunt sub controlul operaţional al omului de afaceri Igor Kim.
Tot Registrul de stat al persoanelor juridice din Rusia a precizat că partenerul lui Igor Kim în domeniul vânzărilor cu amănuntul de automobile, Alexei Sannikov, va conduce uzina de la Kaluga, care poate produce aproximativ 15.000 de camioane pe an.
Volvo AB este una dintre companiile occidentale care au renunţat la subsidiarele şi uzinele lor din Rusia, deseori la un preţ simbolic sau foarte mic, pentru că o continuare a afacerilor acolo a devenit imposibilă, după debutul invaziei Moscovei în Ucraina, la începutul lui 2022.
Invazia rusească a declanşat mai multe sancţiuni economice occidentale, dar şi ameninţări din partea Rusiei că va naţionaliza afacerile firmelor occidentale.
Volvo se alătură altor constructori auto, precum Volkswagen, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota, Renault, BMW, Kia şi Hyundai, care au încetat operaţiunile de producţie în Rusia. O parte dintre aceste uzine au fost modificate pentru a produce automobile chinezeşti şi a acoperi golul apărut pe piaţă odată cu plecarea firmelor occidentale.