14.5 C
București
miercuri, 1 mai 2024
AcasăEconomieCompaniile din România îşi irosesc cu graţie bugetele de marketing

Companiile din România îşi irosesc cu graţie bugetele de marketing

Horváth & Partners, companie de consultanţă în management, apreciază că utilizarea unor soluţii pe bază de Big Data, pe modele statistice şi optimizarea cheltuielilor, poate aduce economii de peste 100 de milioane de euro.

Domeniile din care provin cele mai multe cereri de consultanţă pentru implementarea Big Data sunt industriile bancară, Telecomunicaţiile, Retailul şi FMCG.

”Între 15% – 25% din bugetele de marketing ale companiilor sunt irosite. Raportul dintre investiţiile în campanii de vânzări şi profitul generat de acestea este de multe ori nesatisfăcător”, arată o analiză Horváth & Partners.

”Între 15% – 25% din bugetele de marketing ale companiilor din România sunt irosite. Raportul dintre investiţiile în campanii de vânzări şi profitul generat de acestea este de multe ori nesatisfăcător.” Horváth & Partners

Potrivit estimărilor, cheltuielile de marketing ale companiilor din România pentru promovare TV, radio, în ziare şi reviste online, au fost de circa 490 de milioane de euro în 2019, în creştere cu 12% faţă de 2018.

Utilizarea unor soluţii de Big Data, ce optimizează bugetele de marketing şi vânzări, selectând mult mai bine publicul-ţintă şi maximizând rezultatele campaniilor, poate duce la economii de peste 100 de milioane de euro.

“Conform estimărilor noastre, companiile au pierdut peste 100 de milioane de euro în 2019, prin campaniile de marketing şi publicitate care nu au fost adaptate suficient de bine publicurilor-ţintă”, spune Kurt Weber de la Horváth & Partners România.

Acest lucru se întâmplă cu precădere în perioda sărbătorilor, când creşte numărul campaniilor de promovare a diferitor servicii şi produse.

 

Big Data, better optimisation

Weber susţine că rezolvarea stă în „reducerea considerabilă a costurilor şi creşterea profitabilităţii, prin adoptarea unor soluţii informatice de Big Data.

Acestea colectează şi utilizează atât datele interne ale clientului, cât şi date externe, cum ar fi diverşi indicatori de piaţă, şi creează modele statistice şi motoare de optimizare”.

Prin intermediul acestora, se obţine cea mai bună alocare a bugetelor de marketing şi de publicitate, pentru atingerea obiectivelor de business dorite.

Vânzările unei companii pot creşte cu 5% – 10% într-un an dacă sunt folosite soluţii de Big Data pentru eficientizarea cheltuielilor, a explicat Weber.

Cele mai citite

Când ar putea veni ordonanța pentru Start-up Nation 2024

Ordonanța privind programul Start-up Nation 2024 este așteptată să fie aprobată de către Guvern după Sărbătorile de Paște. Se preconizează că din trimestrul trei...

Plângere penală pe numele primarului din Drobeta Turnu Severin

Un cetățean care se prezintă “militant civic” a depus plângere penală la Direcția Națională Anticorupție (DNA) pe numele primarului din Drobeta Turnu Severin, Marius...

Primarul Sibiului vrea un al doilea mandat. Astrid Fodor şi-a depus candidatura

Primarul actual al municipiului Sibiu, Astrid Fodor, și-a depus marți candidatura pentru un nou mandat, notează Agerpres. În aceeași zi, conform sursei menționate, Ciprian...
Ultima oră
Pe aceeași temă