Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Compania TAROM vrea să-și reia cursele tradiționale, inclusiv una peste Atlantic

Mădălina Mezei, noul director general al TAROM (Foto: Mihai Diac)

Mihai Diac

Actualizat: 28.06.2019 - 21:10

Mădălina Mezei, directorul general al TAROM, a precizat că prima cursă internațională, dintre cele la care se renunțase, care va fi reluată, va fi o cursă transatlantică. Momentul reluării acestei curse va fi în anul 2020, a precizat Mădălina Mezei.

Aceasta a recunoscut că o mare problemă pentru companiile aeriene din țările est-europene, inclusiv pentru TAROM, a apărut în momentul în care țările respective au intrat în UE, dar liniile lor aeriene "erau nepregătite să facă față competiției Open Sky". În cadrul acestei competiții, orice companie aeriană poate, teoretic, să deschidă noi rute, dar o asemenea decizie trebuie să țină cont de faptul că nicio rută nouă nu este rentabilă chiar de la început. Un asemenea exemplu ar fi cel invocat în anii trecuți, referitor la o cursă TAROM spre Luxemburg. Ea se poate deschide, dar ar fi, foarte probabil, nerentabilă.

Mădălina Mezei a fost reprezentant al TAROM în Belgia și a fost numită director general al TAROM acum o săptămână. Ea a dezvăluit, vineri, într-o întâlnire cu un grup restrâns de jurnaliști, că ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-ar fi dat, practic, mână liberă. 

"Mă bazez pe dumneavoastră că veți salva TAROM", i-a spus ministrul Răzvan Cuc.

În vederea acestui obiectiv, Mădălina Mezei a precizat că lucrează la trei "scenarii" care ar putea fi aplicate în cazul TAROM, ca parte a unei strategii care va fi făcută publică, în cel mai optimist caz, peste o lună.

În mod cert, unul dintre obiectivele strategiei va fi înnoirea flotei TAROM. Primele aeronave la care se va renunța vor fi cele patru avioane Boeing 737-300, care sunt considerate "destul de învechite", a precizat Mădălina Mezei.

Since you are here

… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting our independent, investigative reporting than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. Romania Libera is editorially independent, meaning we set our own agenda. Our journalism is free from commercial bias and not influenced by billionaire owners, politicians or shareholders. No one edits our editor. No one steers our opinion. This is important as it enables us to give a voice to those less heard, challenge the powerful and hold them to account. It’s what makes us different to so many others in the media, at a time when factual, honest reporting is critical. Every contribution we receive from readers like you, big or small, goes directly into funding our journalism. This support enables us to keep working as we do – but we must maintain and build on it for every year to come. Support The Romania Libera from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Subscribe Romania Libera weekly
Subscribe Romania Libera essential new magazine
An alternative to breaking news
Subscribe Romania Libera essential new magazine