9.8 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăEconomieCifra de afaceri a Renault Group, în scădere

Cifra de afaceri a Renault Group, în scădere

Cifra de afaceri a Renault Group în trimestrul al treilea se ridică la 9 miliarde de euro, în scădere cu 13,4% (-14% la perimetrul constant al ratelor de schimb).

Aceasta, în contextul în care vânzările mondiale scad cu 22,3% la 599.027 vehicule, potrivit unui comunicat de presă al Renault Group, remis cotidianului național “România liberă”.

“Renault Group își continuă politica comercială inițiată în trimestrul al treilea din 2020 care conduce la creșterea părții din vânzări realizate pe canalele cele mai rentabile și la un efect pozitiv de aproape 3 puncte procentuale”, se precizează în comunicat.

Gama E-TECH[1] reprezintă în trimestrul al treilea 31,3% din vânzările de vehicule particulare ale mărcii Renault în Europa.

Renault, despre succesul Dacia

“Reînnoirea gamei Dacia este un veritabil succes, susținut cu precădere de Noul Sandero și de Noul Duster. În trimestrul al treilea, Sandero a fost cel mai vândut vehicul din Europa iar Duster cel mai vândut SUV de pe piaţa europeană. Cele două modele figurează totodată pe podiumul celor mai vândute modele către persoanele fizice din Europa (Sandero pe locul 1şi Duster pe locul 3)”, susține grupul francez.

Potrivit sursei citate, portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa la sfârșitul lunii septembrie se situează la un nivel record în ultimii 15 ani şi reprezintă 2,8 luni de vânzări.

Lipsa componentelor, o problemă

Renault Group estimează că lipsa de componente a dus la nerealizarea în trimestrul al treilea a  unei producții de circa 170.000 de unități.

În pofida vizibilității reduse asupra evoluției posibile în trimestrul patru, Renault Group anticipează pentru ansamblul anului o pierdere de circa 500.000 vehicule.

În pofida creșterii pierderilor de producție estimate pentru întregul an, Renault Group îşi menține estimarea privind atingerea unei marje operaționale pe întregul an la un nivel comparabil cu cel din primul semestru.

Constructorul auto vizează totodată un free cash-flow operațional al activității Automobile pozitiv (excluzând variația necesarului în fond de rulment).

Grupul susține însă că este pe cale să îşi atingă obiectivul CAFE[2] pentru anul 2021.

“Acțiunile întreprinse pentru reducerea costurilor şi optimizarea valorizării producției noastre ne permit să confirmăm estimarea noastră pentru întregul an în pofida deteriorării aprovizionării cu componente în trimestrul al treilea şi a unei vizibilități reduse pentru ultimul trimestru”, a declarat Clotilde Delbos, Director financiar Renault Group.


[1] Gama E-TECH = vânzările de vehicule 100% electrice, HEV și hibride

[2] CAFE: Corporate Average Fuel Economy

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă