Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Becali, despăgubit pentru terenurile de pe traseul autostrăzii București – Ploiești

Omul de afaceri George Becali va fi despăgubit cu 85.000 de lei (19.000 euro) pentru 723 de metri pătrați de teren de expropriat, adică o medie de 117 lei (23 de euro) pe mp, potrivit unei Hotărâri de Guvern publicată în Monitorul Oficial.

Denisa Marin 0 comentarii

Actualizat: 10.05.2018 - 13:13

Practic, Becali va primi acești bani la 30 de zile de la momentul în care îi va solicita. Pe traseul autostrăzii, Becali are două terenuri încadrate la categoria “arabil”, unul de 33.000 de mp și unul de 24.000 de mp. De expropriat însă, va fi expropriat numai pentru 718 mp dintr-unul și 5 mp din altul, exact de cât are nevoie autostrada să treacă pe terenurile sale, conform proiectului.

În textul HG guvernamentale, mai apar și alți beneficiari ai exproprierii de terenuri pentru București - Ploiești: Gabriela Crăini-
ceanu, Marin Alexandru, Dumitru Paraschiv, Stefano de Romeo. Pentru toți aceștia, despăgubirile aprobate sunt de 470.000 de lei. “Se aprobă declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național Construcția autostrăzii București – Brașov, tronsonul București – Ploiești, aflate pe raza localității Voluntari, județul Ilfov”,  se arată în textul de HG.

 Porțiune relicitată

Finalizarea lucrărilor la ultimii 3,3 kilometri din Autostrada București – Ploiești, ce includ cei 500 de metri de la Popasului, este așteptată pentru acest an, potrivit datelor CNAIR. În acest moment, această autostradă, fiind nefinalizată, se termină mai înainte de Șoseaua de Centură a Bucureștiului.

Compania de Drumuri a relicitat în mai 2015 această porțiune din autostradă, după ce în perioada februarie-martie 2015 a făcut recepția lucrărilor pentru tronsonul cuprins între km 3,32 si 7,4, iar pentru prima bucată a reziliat contractul cu compania italiană Impresa Pizzarotti.

CNADNR a semnat în decembrie 2015 contractul pentru construirea celor 3,3 kilometri din autostrada Bucureşti - Ploieşti care intră în Capitală prin zona Petricani. Contractul de proiectare și execuție a fost atribuit Asocierii Aktor - EuroConstruct Trading 98 şi are o valoare totală de 129,18 milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în februarie 2016. Perioada de garanție acordată lucrărilor este de 48 de luni de la data semnării Procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor.

 

30 de milioane euro pentru 3 kilometri

Deşi valoarea contractului pare mare la prima vedere, circa 30 de milioane de euro pentru 3,3 kilometri, trebuie precizat că sectorul de autostradă în cauză este unul cu câte trei benzi pe sens şi prevede şi realizarea a două poduri pentru autostradă, unul peste strada Popasului şi altul peste calea ferată Bucureşti-Constanța. Pe lângă finalizarea celor două mari noduri incluse în contract (centura București şi Moara Vlăsiei), proiectul vizează şi amenajarea unor noduri rutiere la Strada Popasului şi în zona Gherghiței - Petricani.

Cei 3,3 km de autostradă „urbană” nu vor avea bandă de urgență, dar vor exista trei benzi pentru circulație. De asemenea, constructorul este obligat să realizeze și sistemul de iluminare și să monteze panouri fonoabsorbante pentru a reduce zgomotul, în condiţiile în care această porţiune este aproape de clădiri. 

Comentarii

loading...