9.9 C
București
luni, 22 aprilie 2024
AcasăEconomieBani & AfaceriCum poți obține returnarea banilor pe bilet de la Tarom în cazul...

Cum poți obține returnarea banilor pe bilet de la Tarom în cazul zborurilor anulate sau întârziate?

În epoca în care oricine poate achiziționa un bilet de avion din confortul propriei locuințe, zborul către destinații din toată lumea nu mai este un lux. Vacanțele peste hotare au devenit o obișnuință, iar companiile aeriene se întrec în oferte care mai de care mai avantajoase pentru clienți. Din păcate, această creștere exponențială a zborurilor a venit la pachet și cu un număr ridicat de probleme pentru pasageri, cum ar fi posibilitatea unui zbor întârziat sau anulat Tarom.

Ce drepturi ai în calitate de pasager al unui zbor anulat sau întârziat?

Drepturile pasagerilor se regăsesc în Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004. Țara noastră a aderat la UE în anul 2007, deci regulamentul CE se aplică și cetățenilor români. Conform acestor reguli, un cetățean care a fost păgubit în situația anulării sau întârzierii unui zbor poate primi despăgubiri sau chiar compensații, în funcție de situație. Aceste drepturi se aplică și copiilor, dacă aceștia au avut un bilet cu loc separat pentru zborul cu probleme.

Există anumite criterii care trebuie îndeplinite pentru ca zborul cu probleme să intre sub Regulamentul CE nr. 261/2004:

  • Zbor anulat sau întârziat în spațiul UE (operat de o companie din uniune sau din afara ei);
  • Zbor cu destinație într-o țară din afara Uniunii Europene, operat de o companie europeană;
  • Zbor cu origine într-o țară a Uniunii Europene, cu destinație într-o țară din exteriorul spațiului comunitar european (SEE), operat de o companie europeană sau non-europeană;

Ce despăgubiri poți primi pentru un zbor anulat sau întârziat Tarom?

Poți obține returnarea banilor pe bilet de la Tarom, dar și compensații și despăgubiri în plus, în funcție de distanța pe care zborul cu probleme trebuia să o parcurgă, dar și timpul scurs de la momentul inițial al zborului la ora reală de decolare. Astfel, te poți regăsi într-una dintre situațiile următoare:

Distanța zborului anulat/întârziatÎntârziereDespăgubiri
<1500km<2 ore125 euro
 >2 ore250 euro
1500-3500km<3 ore200 euro
 >3 ore400 euro
>3500km pe teritoriul UE<4 ore200 euro
 >4 ore400 euro
>3500km în afara teritoriului UE<4 ore300 euro
 >4 ore600 euro

Cum îți poți crește șansele de a primi compensații și despăgubiri pentru un zbor anulat sau întârziat?

Atunci când călătoria ta este dată peste cap de un zbor cu probleme, stresul de moment te poate face să iei anumite decizii care nu sunt în interesul tău. Cele mai importante detalii de care trebuie să ții cont în acele momente pentru a-ți maximiza șansele de a obține compensații și despăgubiri sunt:

  1. Nu arunca și nu șterge niciun document legat de zborul respectiv (bilete de îmbarcare, e-mail-uri, scrisori de informare etc.)
  2. Nu accepta niciun fel de „cadou” oferit de compania aeriană în momentul anunțării întârzierii sau anulării zborului. Aceste compensații pot veni sub forma punctelor bonus, a milelor gratuite sau a alimentelor și băuturilor răcoritoare. Acceptarea lor își poate scădea șansele de a obține despăgubiri sau compensații monetare ulterior.

Ce se întâmplă atunci când compania aeriană îți refuză îmbarcarea?

Refuzul îmbarcării este o situație în care unui pasager care a achiziționat un bilet de avion pentru o anumită cursă nu îi este permis accesul în aeronavă. Evident, o astfel de situație apare foarte rar, dar poți fi chiar tu pasagerul în cauză atunci când zborul cu care urma să călătorești este suprarezervat. Companiile aeriene aleg să suprarezerve zborul pentru eventualitatea în care câțiva pasageri aleg să nu mai călătorească în ziua respectivă.

Trebuie să știi și că Regulamentul CE nr. 261/2004 se aplică și în cazul în care îți este refuzat dreptul la îmbarcare, indiferent dacă zborul are întârziere sau nu. Pasagerii care trec printr-o astfel de situație pot primi până la 600 de euro despăgubire. Mai mult, poți primi compensații și despăgubiri pentru o astfel de situație și pe alte teritorii în afară de UE, cum ar fi Statele Unite ale Americii, Canadei sau chiar Marea Britanie. În mod particular, un pasager care trece printr-o astfel de situația în Statele Unite ale Americii poate primi până la 1350 de dolari.

Nu este niciodată ușor să treci printr-o situație neplăcută din cauza unui zbor anulat sau întârziat excesiv. Vei călători mai ușor și mai relaxat atunci când îți cunoști drepturile ca pasager aerian. Dacă te regăsești într-o situație pentru care poți primi compensații sau despăgubiri, apelează cu încredere la o firmă specializată care să se ocupe de dosarul tău, cum ar fi AirAdvisor. Juriștii specializați în spețe asemănătoare cu a ta îți vor crește semnificativ șansele de a obține cuantumul maxim care ți se cuvinte după ce ai fost păgubit de compania aeriană.

Evident, poți formula cererea și pe cont propriu, dar dacă nu ai timp pentru birocrația excesivă și întregul proces de a obține despăgubirile cuvenite, o astfel de companie îți poate fi de mare ajutor. Mai mult, formularea inițială a dosarului este un proces gratuit, iar onorariul specialiștilor se rezumă la doar 30% din suma obținută la final. Acum poți rezerva cu mai multă încredere biletele spre noua vacanță!

Cele mai citite

Președintele Iohannis a ajuns în Coreea de Sud

Delegația oficială condusă de președintele Klaus Iohannis a ajuns în Coreea de Sud, într-o vizită care va dura trei zile. Cele mai importante momente din...

Taiwanul mulțumește Statelor Unite pentru ajutorul militar de 2 miliarde USD

Guvernul din Taiwan a mulțumit Statelor Unite pentru ajutorul militar de circa 2 miliarde de dolari care a fost aprobat de Congres. Pachetul de ajutor...

Consecințele unui linșaj mediatic

Lapidarea doctorului Cătălin Cârstoiu în piața publică este cea mai clară radiografie a societății românești. Nimeni din breasla medicală nu i-a sărit în apărare,...
Ultima oră
Pe aceeași temă