18.7 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăEconomieAutoMașinile electrice vor domina piața auto. Ministrul mediului promite noi finanțări

Mașinile electrice vor domina piața auto. Ministrul mediului promite noi finanțări

Mașinile electrice sau cele hibrid vor domina în curând piața auto fie că vrem sau nu. În cadrul unei conferințe, ministrul mediului Tanczos Barna a promis că în România vor fi tot mai multe programe de finanțare pentru achiziția de mașini prietenoase cu mediul.

,,Viitorul mobilității este electric și nu mai este o chestiune de credință, nu mai contează dacă cineva crede sau nu crede în acest lucru, se întâmplă. Direcția este foarte clară, pactul european înseamnă o mobilitate electrică în Europa și trebuie să ne pregătim pentru acest lucru, iar pentru noi românii, Green Deal înseamnă reducerea emisiilor de carbon inclusiv reducerea în transporturi, în viața noastră de zi cu zi și prin aceste reduceri de emisii de carbon și gaze cu efect de seră, practic garantăm o viață mai sănătoasă, un mediu mai sănătos pentru noi, pentru toți cetățenii acestei țări.”

Ministrul Mediului a declarat că țara noastră a făcut pași uriași în achiziția de mașini electrice și totodată suntem recunoscuți în lume pentru fabricarea de modele auto. Unul dintre cele mai apreciate fiind Dacia Spring.

,,Avem programe de finanțare care vizează transformarea mobilității într-o mobilitate electrică și nu gândim aceste programe pe termen scurt. Ritmul în care crește vânzare a mașinilor electrice, a crescut în România de la 300 de mașini în 2017, la peste 12.000 de mașini în 2022, deci este o creștere fabulosă și într-un ritm extraordinar, avem și modele cu care ne putem mândri pentru că sunt brand național, chiar dacă nu se fabrică în România care sunt și pe harta mondială a mașinilor electrice, cel mai bine vândute mașini electrice.”, a declarat ministrul.

,,Eu merg prin București de un an doar cu mașină electrică. Sunt mai scumpe de aceea e nevoie de un program Rabla. Sper că în viitor mașinile electrice să se mai ieftinească.”.

În tot acest timp, avem o problemă cu numărul mici de stații de încărcare, însă și aici lucrurile se vor rezolva sau așa spune ministrul.

,,Trebuie să apară stațiile de încărcare în spatele blocurilor, în zona de parcare pentru că nu cred că este ok să tragem cablul de la etajul 10 și să încărcăm mașina în fața blocului, soluții găsesc românii sunt inventivi, dar administrația locală trebuie susținută să-și facă rețele publice în zonele de parcare din zona blocurilor.”, adaugă ministrul mediului.

Asociația pentru Energia Inteligentă a realizat o comparație între modelul hibrid și cel electric, iar concluzia lor a fost că în situația unor drumuri lungi, în lipsa infrastructurii de alimentare cu energie electrică o bună alegere, astăzi, este o mașină cu un regim mixt de exploatare.

Avantaje:

Hibrid: Cost mai mic de achiziție. Un vehicul hibrid este, un pas important către ecologie. Motorul electric intervine mai ales la plecarea de pe loc sau la accelerările bruște, când un motor termic obișnuit emană o cantitate considerabilă de CO2 sau NOx.

Electric: Costuri mai mici pe durata de viață decât motorina sau benzina. Puțină poluare fonică și experiență de conducere calmă și liniștită. Accelerație instantanee. Valoare reziduală ridicată. Stimulente guvernamentale și scutiri fiscale aplicabile. Costuri mai mici de întreținere (mai ales în comparație cu motoarele cu ardere internă).

Dezavantaje:

Hibrid: Deoarece folosește nu doar un motor electric, ci îl adaugă, alături de pachetul de baterii al unui sistem complet de propulsie pe bază de motor termic, o mașină hibridă va avea o masă mai mare decât una obișnuită. Complexitatea mașinii hibride cu două motoare, sistem start-stop și acumulatori. Costuri de reparații mai mari decât pentru motoarele electrice.

În ceea ce privește prețul de achiziție, între modelul electric și cel hibrid, există diferențe, dar totodată și reduceri suportate de Guvern prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus. Versiunea hibridă a unui model dotat cu motor cu ardere internă costă, în medie, cu până la 25% mai mult față de unul obișnuit, astfel că deprecierea mașinii va fi cu atât mai mare față de cea a unei mașini obișnuite.

Prețurile mașinilor electrice încep din jurul sumei de 22.000 de euro pentru mașini de 80-150 CP și autonomie de 150 de km și 50.000 euro pentru o autonomie de 300 de km. Prețurile mașinilor hybrid fiind cu 30-40% mai mici decât cel al mașinilor electrice. În România este programul Rabla Plus, pentru mașinile electrice și se acordă un voucher de 10.000 de euro. Pentru mașinile hibrid, se aplică programul Rabla Clasic, care adaugă un ecobonus de 1.700 de lei peste prima de casare, a cărei valoare este de 6.500 de lei.

Costul cu combustibilul în lei la 100 de kilometri. Mașina electrică ar fi 29 lei, Hibrid Plugin Benzina -36 lei, Benzină – 40 lei, Hibrid Plugin motorină – 40 lei, motorină – 43 lei.

În concluzie, doritorii de mașini electrice sau hibrid pot face achiziții în baza programelor de finanțare. Astfel că dacă ar fi să scădem cei 10.000 de euro de la stat, o mașină electrică sau una pe bază de combustibil ar putea avea aproximativ același preț.

Cristina
Cristina
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Înțelepciunea din Sinai: Moștenirea Creștină a Mănăstirii Sfânta Ecaterina

În sălbăticia îndepărtată și stâncoasă a Peninsulei Sinai din Egipt se află o țară cu o importanță istorică și spirituală imensă pentru cele trei...

Un bărbat s-a aruncat în fața trenului în Sâmbăta Mare

Un bărbat din judeţul Iaşi s-a aruncat, astăzi, de pe o pasarelă, în faţa unui tren, în localitatea Săbăoani, a informat Inspectoratul de Poliţie...

Două locuințe din localitatea Voroneț au fost cuprinse de flăcări

Un incendiu a afectat, sâmbătă, în ajunul Paştelui, două locuinţe din localitatea Voroneţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Suceava, potrivit...
Ultima oră
Pe aceeași temă