15.5 C
București
marți, 7 mai 2024
AcasăAlegeri 2016Semnalele unui şef protectiv (1)

Semnalele unui şef protectiv (1)

Dacă este să privim partea bună a lucrurilor, şeful protectiv este cel care îşi ajută membrii echipei, îi încurajează şi îi previne să nu ia decizii care să le afecteze cariera. Însă, la cealaltă extremă, se află faptul că este superprotector şi îi împiedică pe ceilalţi să se dezvolte şi să se formeze prin propriile experienţe, deoarece rezolvă el de multe ori sarcinile membrilor echipei.

Dacă vom acorda atenţie felului în care vorbeşte, tonului vocii, gesturilor, posturii şi expresiilor faciale, putem identifica rapid acest tip de şef în contextul mediului profesional. Atrag atenţia că semnalele corpului care vor fi prezentate mai jos sunt valabile doar în contextul relaţiilor profesionale, astfel încât să nu le extrapolaţi şi la nivelul altor tipuri de relaţii.

Cuvintele folosite

Orice comandă pe care şeful protectiv o dă este strâns legată de cele cinci simţuri. Dacă aveţi în jurul dvs. un astfel de şef, urmăriţi ce fel de cuvinte foloseşte şi veţi observa că nu vor fi folosite ameninţări, atacuri sau expresii care marchează furia. El poate spune unui coleg care s-a înselat: „Nu este grav, se întâmplă oricui!”. Îl poate felicita pe unul care s-a descurcat bine în cadrul unui proiect astfel: „Bravo! Ai găsit o soluţie excelentă!”. Unui client neliniştit i se adresează astfel: „Nu vă neliniştiţi, aranjez eu lucrurile”. Sau îşi oferă serviciile în cadrul echipei: „Pot să vă ajut cu ceva?”.

Tonul vocii

Ştiţi cu toţi că atunci când vorbim, vocile noastre comunică mult mai mult decât cuvintele spuse. Aspectele nonverbale ale vocii – ritmul şi tonalitatea vocii, accentul pe care il punem pe anumite cuvinte, pauzele şi tonul cu care vorbim – unui şef protectiv contribuie la procesul de comunicare cu cei din jur. Tonul vocii şefului protectiv este ferm, dar, în acelaşi timp, este protectiv şi calm. Volumul vocii este moderat, alternându-l în funcţie de situaţii, pentru a sublinia cuvintele şi pentru a capta atenţia celor din jur. Face pauze în timpul convorbirilor pentru a da celorlalţi timp să înţeleagă ceea ce spune. În plus, reuşeşte să creeze sentimente de încredere, de siguranţă şi de acceptare, accentuând uşor cuvintele pozitive. (va urma)

Mihaela Stroe
Mihaela Stroehttp://mihaela-stroe
Drd. Mihaela Stroe, expert in limbaj nonverbal
Cele mai citite

Rusia atacă cibernetic Germania și Cehia. Ce măsuri s-au luat

Germania a anunţat luni că şi-a rechemat în ţară "pentru consultări" ambasadorul din Rusia, după ce vineri a acuzat un grup de hakeri ruşi...

România are cea mai mare creștere pentru speranța de viață în UE, dar tot la coada clasamentului este

Spania este ţara din Uniunea Europeană cu cea mai mare speranţă de viaţă, de 84 de ani, şi se află peste media comunitară de...

Polonia verifică dacă judecătorul fugit în Belarus a spionat împotriva țării sale

Tomasz Szmydt, un judecător de la un Tribunal administrativ din Varşovia, a cerut luni azil în Belarus, spunând că a acţionat în semn de...
Ultima oră
Pe aceeași temă