Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Proiectul de lege privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice, adoptat de Guvern

Guvernul României a adoptat în şedinţa de joi proiectul de Lege privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice, astfel că facturile electronice emise trebuie să utilizeze standardul european privind facturarea electronică.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 20.06.2019 - 18:39

Actul normativ iniţiat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale împreună cu Ministerul Finanţelor Publice  transpune directiva europeană privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice şi are drept scop instituirea obligativităţii primirii şi prelucrării facturilor în format electronic conexe contractelor de achiziţii publice, de către autorităţile şi entităţile contractante.

”Prin acest act se urmăreşte eliminarea sau reducerea obstacolelor în calea comerţului intern/transfrontalier care decurg din coexistenţa diferitelor cerinţe juridice şi standarde tehnice referitoare la facturarea electronică, precum şi din lipsa interoperabilităţii”, arată un comunicat emis de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.

Prin actul normativ se vor transpune prevederile Directivei 2014/55/UE a Parlamentului European şi a Consiliului, din 16 aprilie 2014, privind facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice.

În prezent, există şi sunt utilizate diferite standarde globale, naţionale, regionale şi proprietare privind facturile electronice, dar niciunul dintre aceste standarde nu s-a impus, iar majoritatea nu sunt interoperabile.

Standardul European stabileşte şi detaliază elementele principale pe care ar trebui să le conţină întotdeauna o factură electronică, facilitând astfel trimiterea şi primirea de facturi electronice între sisteme bazate pe standarde tehnice diferite.

Legea se aplică în cazul facturilor electronice emise ca urmare a executării contractelor atribuite în temeiul legislaţiei privind achiziţiile publice, a căror valoare este egală sau mai mare decât pragurile prevăzute de lege şi faţă de care există obligaţia publicării unui anunţ de participare/concesionare şi/sau a unui anunţ.

Comentarii

loading...