10.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialUDMR nu renunta la Autostrada Transilvania

UDMR nu renunta la Autostrada Transilvania

Declaratiile de la sfarsitul saptamanii trecute ale primului ministru Calin Popescu-Tariceanu, referitoare la prioritatea Coridorului IV Paneuropean in fata autostrazii Transilvania (Bors-Brasov) au provocat reactii vehemente din partea UDMR.
Astfel, in timp ce liderul acestei formatiuni politice, vicepremierul Marko Bela, a afirmat ca inainte de 1989 zonele cu populatie maghiara au avut de suferit fiind dezavantajate, ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului, Borbely Laszlo, i-a adus aminte premierului ca autostrada este cuprinsa ca o prioritate in programul de guvernare.
“Inainte de 1989 au existat si politici de suprimare a unor zone, inclusiv un dezavantaj privind zonele locuite de maghiari. Dupa 1989, pur si simplu Ardealul a fost neglijat. Noi nu amenintam cu ruperea aliantei si a coalitiei, ci vrem sa ramanem in aceasta coalitie, dar in asa fel incat sa facem treaba”, a declarat Marko Bela. El a mai atras atentia ca viitorul tronson dintre Bors si Brasov este necesar si util atat romanilor, cat si maghiarilor, cu atat mai mult cu cat Romania are in prezent doar 200 de kilometri de autostrada.
“Discutam de luni de zile importanta autostrazilor si nu am construit aproape nimic, cam 10 kilometri in 8 luni, pe Constanta”, a mai adaugat liderul UDMR. El considera ca acesta este rezultatul divergentelor si al disputelor.
Nu in ultimul rand, vicepremierul a declarat ca din punctul sau de vedere exista o mare diferenta intre Coridorul IV Paneuropean si Autostrada Transilvania deoarece aceasta din urma se afla in constructie, in timp ce prima nu a ajuns nici macar in faza de proiectare. “Daca cineva ar renunta in acest moment la autostrada, ar insemna nu numai ca renunta la un proiect, ci renunta la o lucrare deja inceputa”, sustine liderul maghiar.
La randul sau, ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului, Borbely Laszlo, a spus ca viitorul tronson dintre Bors si Brasov, al carui constructor este compania americana “Bechtel” este una din prioritatile programului de guvernare asumat de Calin Popescu-Tariceanu. “Contractul este valid cu "Bechtel" si se negociaza doua-trei probleme, care trebuie finalizate. Guvernul Romaniei a accesat un credit de 100 milioane de euro, pentru care Ministerul Finantelor e pe cale de a semna cu banca desemnata, pentru a plati aproximativ 80 milioane de lei care reprezinta datoria statului, iar restul pentru a porni mai departe constructia autostrazii”, a adaugat Borbely.
Ministrul considera ca este grav ca Romania se afla pe ultimul loc in Europa la capitolul autostrazi.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă