12.9 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialDobrogea Grup, lider pe piata locala si nationala

Dobrogea Grup, lider pe piata locala si nationala

Societatea comerciala Dobrogea Grup Constanta a inaugurat, ieri, trei mari obiective investitionale care consolideaza pozitia de lider ocupata de firma, atat pe plan local, cat si national.

Primul se refera la modernizarea si retehnologizarea procesarii primare a cerealelor la moara Constanta, o investitie cofinantata prin programul SAPARD. Aici se realizeaza cea mai mare capacitate concentrata de morarit din Romania pe o singura platforma ecologica, de aproximativ 800 tone de grau in 24 de ore. Monitorizarea activitatii se face de personal specializat, cu ajutorul computerelor. Cea mai mica defectiune apare pe ecranul calculatorului.

Paine mai ieftina

A doua investitie este linia tehnologica de producere a painii, complet automatizata, inaugurata in luna iunie. Capacitatea de productie este de 6.850 bucati de franzela Neptun pe ora, adica 30 de tone de paine in 24 de ore. Pentru realizarea liniei a fost nevoie de aproximativ trei milioane de euro. Investitia se justifica pentru ca, o data cu punerea in functiune a noilor utilaje, s-au realizat si reduceri de costuri. Constantenii au observat ca painea s-a ieftinit deja pe piata datorita eforturilor Dobrogea Grup de a fi mai aproape de clienti.
Sala unde se produce painea este deservita doar de cativa muncitori, care urmaresc pe calculatoare intregul proces. Aluatul din care este facuta painea are acum aceeasi greutate, pentru ca fiecare bucata este cantarita electronic si, daca nu corespunde gramajului, este respinsa automat de pe linia de productie. Cuptoarele coc aluatul in cateva secunde, iar painea este mutata apoi, cu ajutorul unei benzi transportoare, spre locurile de unde este transportata apoi pe masa constantenilor. Factorul uman nu mai intrevine in procesul de realizare a painii, acesta fiind acum 100% sigur din punct de vedere sanitar. Forta de munca disponibilizata de la productia de paine a fost recalificata, cu eforturi proprii, si mutata in celelalte sectii, unde dezvoltarea cere mai multi muncitori.

20 de tone de biscuiti pe zi

Conducerea societatii constantene a prezentat si o a treia investitie, pusa in functiune la inceputul anului: linia tehnologica flexibila de producere a biscuitilor, care este, de asemenea, complet automatizata. Investitia, de 4,22 milioane de euro, se traduce printr-o capacitate de productie de aproximativ 600 de tone de biscuiti pe luna. Reprezentantii societatii spun ca Dobrogea Grup isi propune sa se pozitioneze pana la finele acestui an printre primii trei producatori de biscuiti la nivel national. Printre produsele cele mai cunoscute, apreciate deja de constanteni si nu numai, se numara si celebra “Eugenia”, pozitionata ca produs premium in categoria din care face parte, recunoscuta ca “adevarata Eugenie”. Tehnologizarea a facut ca produsul sa se vanda pe piata cu… 30 de bani, tinand cont ca de astazi a intrat in vigoare leul greu (adica 3.000 de lei vechi). Constantenii isi aduc aminte ca, acum 20 de ani, “eugeniile” se vindeau cu 65-70 de bani. Dobrogea Grup a reusit sa reduca foarte mult costurile si sa scoata pe piata un produs ieftin, dar calitativ, care nu are concurent. Printre biscuitii produsi de grupul constantean se numara si “Digesta”, primul biscuit-desert cu efect asupra sanatatii organismului, prin continutul ridicat de fibre alimentare.

Integrarea europeana, un fleac

Cele trei investitii realizate in primele sase luni ale anului contribuie la implementarea strategiei Dobrogea Grup de pastrare a pozitiei de lider national in domeniul morarit-panificatie si de pregatire a momentului de aderare la Uniunea Europeana. Ele fac parte din programul de investitii pentru anul 2005, care se ridica la 11 milioane de euro. De altfel, societatea a realizat, in ultimii 10 ani, investitii totale de peste 30 milioane de euro in modernizarea structurilor de productie, in introducerea de noi activitati, dezvoltarea sistemului informatic, in modernizarea parcului auto propriu, dezvoltarea retelei de magazine si in pregatirea personalului. Fotini Teodorescu, presedintele Dobrogea Grup, spune ca in perioada urmatoare investitiile vor continua, pentru ca societatea sa fie cat mai bine pregatita pentru “momentul 2007”, anul integrarii Romaniei in Uniunea Europeana. “Pentru perioada imediat urmatoare, Dobrogea Grup are in vedere continuarea modernizarii morii de grau, a liniilor tehnologice din sectorul panificatie, dezvoltarea productiei de produse congelate si cereale extrudate, precum si investitii in logistica si distributie”, spune Fotini Teodorescu, care a adaugat ca marile magazine din judetul Constanta se aprovizioneaza in special cu produsele societatii.
Dobrogea Grup nu va avea probleme in momentul integrarii europene, deoarece conducerea societatii a inceput inca din anul 2000 un program de implementare a standardelor ISO de management al calitatii in toate domeniile de activitate. In prezent sunt implementate sistemele de management al calitatii ISO 9001/2000 si HACCP in toate unitatile de productie, precum si sistemul ISO 17025 pentru laboratoarele fizico-chimice. Se lucreaza la implementarea modulului de management al mediului conform standardelor ISO 14001, care va fi operational din luna septembrie.

Cifrele spun totul

Dobrogea Grup nu inseamna numai produse de panificatie. Grupul de firme Dobrogea detine in prezent patru filiale cu profil de productie, distributie, comert si transporturi si are participari de capital in alte sase firme din Constanta si din Romania. In anul 2004, Dobrogea Grup a realizat o cifra de afaceri de 72 milioane de euro, in crestere fata de 2003 cu circa 24%. Societatea are 1.250 de angajati numai in productie, doua amplasamente pe doua platforme industriale in judetul Constanta si unitati situate in principalele orase ale judetului. Din “catalogul” firmei fac parte 300 de produse de cea mai buna calitate, echilibrate din punct de vedere nutritional, sanatoase, care pastreaza gustul si aroma produselor traditionale romanesti. Dobrogea Grup detine 60 de marci, 7 brevete de inventie si 168 de modele industriale. Printre marcile comercializate se numara “Dobrogea” – pentru faina, malai si gris, “Eugenia”, “Digesta”, “Petit-Beurre” si “Saltza” – pentru biscuiti, “Pasta Magica” – pentru paste fainoase, “Captain Crantz”, “Matina”, “Funky Mix”, “Funky Chocko” si “Diet” – pentru cereale mic dejun, “Fresh” – pentru produse de panificatie si de patiserie congelate, “Dan Do Pan” – pentru amelioratorii complecsi de panificatie, “Neptun”, “Litoral”, “Dieta”, “Total” si altele – pentru paine si specialitati de panificatie.

Societate-model

La inaugurarea de ieri a investitiilor au fost prezenti si reprezentanti ai autoritatilor locale, ai institutiilor de stat si ai bancilor comerciale care au cofinantat proiectele. Nicusor Daniel Constantinescu, presedintele Consiliului Judetean Constanta, a felicitat echipa manageriala si a afirmat ca societatea este cunoscuta, prin produsele sale, in intreaga tara. “A reusit sa treaca de la un sistem socialist la o economie de piata, fiind una dintre singurele firme constantene de succes cu capital integral privat si autohton”, a adaugat seful CJC. Mircea Solomon, directorul SAPARD Constanta, a felicitat de asemenea echipa manageriala. “As dori ca si alte societati sa va urmeze exemplul si sa acceseze fonduri SAPARD, pentru ca exista disponibilitati foarte mari. Va astept in continuare pentru alte proiecte”, a indemnat Solomon conducerea societatii, indemn preluat de presedintele Dobrogea Grup, care afirma ca investitiile nu se vor opri aici.

Dobrogea Grup detine in judetul Constanta o cota de piata de 70% la vanzarile de paine si de 60% la vanzarile de faina ambalata si vrac. La nivel national, Dobrogea Grup se mentine lider de piata pe ambele, cu o cota de circa 22%. La produsele congelate de panificatie si de patiserie, Dobrogea Grup detine o cota de piata de 80% la nivel local si de 40% la nivel national. La paste fainoase si cereale mic dejun, societatea se pozitioneaza intre primii cinci producatori la nivel national. Statisticile arata ca un roman din cinci are acces la produsele Dobrogea Grup.

Cele mai citite

A născut soția lui George Simion

Președintele Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), George Simion, a primit un veste bună mult așteptată. Liderul AUR este tată. George Simion a anunțat pe Facebook că...

Nicu Ștefănuță: „În sfârșit, directiva privind violența împotriva femeilor a fost adoptată”

În ultima sesiune plenară din legislatura actuală, Parlamentului European a votat primul act legislativ al UE privind violența împotriva femeilor și violența domestică, care...

Scandalul Sanimed/Hideg: Dezvăluiri, Denunțuri și Dinamica Justiției în România

Recentele dezvăluiri din presă, generate de denunțul spontan al omului de afaceri Cătălin Hideg împotriva unei prestigioase case de avocatură din România, precum și...
Ultima oră
Pe aceeași temă