Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Memorandum pentru reducerea timpilor de aşteptare la vamă

Executivul a adoptat, marţi, un memorandum care prevede măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii în punctele de trecere a frontierei, în sensul reducerii timpilor de aşteptare la vamă, dar şi pentru sporirea gradului de securitate.

Share

Iulian Budușan 0 comentarii

Actualizat: 24.07.2018 - 23:05

„Memorandumul a fost elaborat la iniţiativa Ministerului Afacerilor Interne şi stabileşte o serie de activităţi pe termen scurt şi lung pentru mai multe instituţii, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Afacerilor Externe, pornind de la analiza principalilor factori care generează creşterea timpilor de aşteptare în punctele de trecere a frontierei”, arată Ministerul Afacerilor Interne (MAI), într-un comunicat remis Mediafax.

Prin memorandumul adoptat, marţi, în Guvern se stabilesc responsabilităţi, pentru fiecare instituţie în parte, implicată în activitatea de la frontieră.

„Memorandumul stabileşte responsabilităţi pentru fiecare instituţie şi un calendar cu termene clare pentru punerea în aplicare a măsurilor de eficientizare a activităţi şi capacităţii de control. Una dintre măsurile stabilite prin memorandum este preluarea, în administrare, de către Ministerul Transporturilor şi în concesionarea C.N.A.I.R., a infrastructurii rutiere (inclusiv amenajări rutiere, parcări, bretele de acces) aferentă tuturor punctelor de trecere a frontierei rutiere pentru a putea realiza investiţiile necesare modernizării punctelor. Primele puncte preluate vor fi Petea, Borş, Giurgiu, Vama Veche. (...) De asemenea, vor fi desfăşurate activităţi pentru: alocarea de fonduri, dacă este cazul, în vederea realizării de investiţii pentru amenajarea/modernizarea/dezvoltarea capacităţii de control în punctele de trecere a frontierei (naval, feroviar, rutier, aeroportuar); alocarea de fonduri financiare necesare suplimentării numărului de angajaţi ai Poliţiei de Frontieră. şi ai A.N.A.F., în punctele de trecere ale frontierei; iniţierea demersurilor bilaterale pe lângă statele vecine, pentru identificarea soluţiilor de fluidizare a traficului pe sensul de ieşire din România.”, potrivit sursei citate.

Documentul aprobat de Guvern, în şedinţa de marţi, precizează şi care sunt cauzele care produc aşteptarea îndelungată la punctele de trecere vamală.

„Principalii factori identificaţi sunt: infrastructură rutieră neadecvată pentru valorile de trafic anuale, atât pentru marfă, cât şi pentru călători; subdimensionarea capacităţii de control din punctele de trecere a frontierei, în comparaţie cu nivelul traficului de pasageri şi de mijloace de transport; numărul limitat de poliţişti alocat de către Poliţia Ungară, respectiv Poliţia de Frontieră Bulgară; introducerea de măsuri unilaterale de către statele vecine privind verificarea suplimentară a mijloacelor de transport marfă”, mai precizează MAI în documentul de presă.

Comentarii

loading...