9.5 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăȘtirile zileiCum au ajuns doi navigatori români din salvatori ai migranților victime

Cum au ajuns doi navigatori români din salvatori ai migranților victime

Pe 7 noiembrie, nava Nivin se îndrepta din Italia spre Linia, portul Misurata. La un moment dat, a primit un apel de la centrul de căutare și salvare din Italia, pentru a se apropia de o ambarcațiune suspectă din zona lor de navigatie. Era o ambarcațiune care încerca să ajungă în Italia cu 90 de migranți. Nava s-a apropiat, iar migranții au urcat pe Nivin. Au realizat însă că nava se îndreaptă spre Libia, nu spre Italia, iar lucrurile au luat o întorsătură pe care echipajul probabil că nu o anticipase.

„Când și-au dat seama că sunt în Libia, și nu în Italia, emigranții au început să devină agresivi. În port la Misurata autoritățile nu i-au lăsat coboare de pe navă”, a spus reprezentantul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu.

Între timp, situația s-a deteriorat, iar știrea a făcut înconjurul lumii, publicații și agenții de presă de renume de pe tot globul relatând situația. Sindicatul Liber al Navigatorilor a atras atenția încă de luni, 12 noiembrie 2018, despre situația explozivă de la navă. SLN și Ministerul Afacerilor Externe au oferit ajutorul celor doi marinari români, inclusiv pentru repatriere, dar aceștia au refuzat, la acel moment.

„Acum situația la bord a devenit explozivă. Din cei 95 de migranți, doar 9, inclusiv un copil, au acceptat debarcarea. Ceilalți s-au baricadat pe navă, aproape că s-au transformat în stăpânii navei. Situația echipajului a devenit dramatică, din salvatorii migranților au devenit victime. Culmea, urmează să mai fie și anchetați de autoritățile libiene, pe motivul că au adus migranți pe teritoriul libian.”, spun reprezentanții SLN.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a atras atenția public, în mai multe rânduri, despre situații ca acestea, în care salvatorii au devenit victime, obiect al unor procese penale, arestări și chiar condamnări în diferite țări. „Incriminarea navigatorilor este pe agenda de lucru a ITF, ETF și ECSA pentru a se găsi o soluție la nivel global, iar navigatorii să nu poată să fie incriminați pentru fapte umanitare sau pentru «vina» că se aflau pe navă și își făceau doar serviciul pentru care au fost angajați. Avem exemple cu navigatori romani la navele Africa Pride (Nigeria) sau Luna del Mar (Portugalia) etc, unde prin intervenția SLN, navigatorii arestați au fost eliberați”, au mai spus reprezentanții SLN. 

Cele mai citite

Fântânile arteziene din Sectorul 4, pregătite pentru zilele călduroase de vară

Sectorul 4 al Capitalei este o comoară ascunsă pentru cei care își doresc să exploreze frumusețea orașului. Printre numeroasele sale atracții, cum ar fi...
Ultima oră
Pe aceeași temă