Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

87 de alerte unice de securitate cibernetică, raportate la numărul unic 1911

Un număr de 87 de alerte unice de securitate cibernetică a fost raportat către Centrul Naţional de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică - CERT-RO, la numărul unic 1911, la cinci zile după ce noul serviciu a devenit operaţional.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 08.05.2019 - 13:11

"La numai cinci zile de la operaţionalizarea numărului unic 1911 apelabil din toate reţelele de telefonie la tarif normal, 87 de alerte unice de securitate cibernetică au fost raportate către CERT-RO, 25% dintre acestea fiind din Bucureşti. Acestea au fost semnalate de către o unitate spitalicească şi restul de persoane fizice. Practic, media zilnică de incidente unice raportate a crescut de la trei incidente/zi (înregistrate la nivelul anului 2018) la 17 incidente/zi post lansare număr unic", a anunţat, pe propria pagină de Facebook, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu.

Conform datelor publicate de către ministru, aproximativ 30% dintre incidentele raportate sunt de tip fraude (phishing, sextortion etc.), urmate de cele cu conţinut abuziv aproximativ 14% (spam, mesaje comerciale nedorite etc.), alături de alerte privind sisteme compromise (neactualizate, configurate necorespunzător sau neactualizate), încercări automate de spargere a parolelor, furt de informaţie, precum şi un atac de tip ransomware (criptarea datelor de pe hard-disk).

"Important de subliniat este faptul că, pe lângă asistenţa furnizată propriu-zis în soluţionarea incidentelor, informaţiile obţinute pe baza raportărilor reprezintă elemente foarte valoroase în diagnosticarea tipurilor de incidente cu care se confruntă utilizatorii de tehnologie din România, precum şi o sursă utilă pentru dezvoltarea de strategii şi politici la nivel naţional", precizează ministrul.

Începând cu data de 2 mai, persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România pot raporta, la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, costul proiectului fiind de un milion de euro.

Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, şi este disponibil non-stop. La ora actuală, în activitatea noului Call Center sunt implicate 10 persoane.

Comentarii

loading...