5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIncognitoConsiliile de Administrație ale TAROM și CNAB nu mai sunt funcționale. Se...

Consiliile de Administrație ale TAROM și CNAB nu mai sunt funcționale. Se rupe coaliția în companiile de stat?

Consiliile de Administrație (CA) ale TAROM și Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) nu mai sunt funcționale, în acest moment, au declarat, pentru “România liberă”, surse din cadrul transportatorului aerian de stat.

Ca un CA să poată lua decizii, este nevoie să aibă un număr impar de membri, iar acest lucru nu mai este posibil în cazul Companiei Naționale de Transport Aerian TAROM SA.

În plus, după cum ne-au explicat surse din cadrul companiei aeriene, în acest moment, s-ar duce și o luptă între PSD și PNL, pentru majoritate în CA al TAROM.

Ursu și Boagiu au zburat din CA

Mihăiță Ursu, fost director general al TAROM, și Anca Boagiu, de trei ori ministru al Transporturilor, au părăsit recent CA al transportatorului aerian de stat.

Anca Boagiu la sediul Directiei Nationale Anticoruptie, Bucuresti, joi, 11 octombrie 2018. Inquam Photos /

Ambii erau membri în CA din partea PNL.

Aceleași surse susțin că PSD nu ar mai dori coaliție cu PNL în CA  al TAROM, urmărind să ia singur deciziile.

În aceste condiții, balanța puterii decizionale în cadrul companiei aeriene de stat ar putea fi înclinată de USR.

Potrivit surselor noastre, plecarea Ancăi Boagiu și cea lui Mihăiță Ursu ar putea fi legate și de instalarea lor în alte funcții importante.

Informații care circulă pe surse îl dau pe Mihăiță Ursu drept viitorul director general al CNAB.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii ar fi realizat deja o selecție a dosarelor candidaților pentru ocuparea posturilor vacante în CA-urile TAROM și CNAB, însă, până acum, nu a fost realizată nicio numire.

Angajații aeroportului vor bani de la TAROM

La CNAB, din șapte membri ai CA, doar doi au mandat, potrivit surselor din cadrul companiei.

CNAB a încasat, din anul 2000 până acum, chirie pe terenul de sub hangarul TAROM.

Aceasta, cu toate că terenul respectiv a fost dat cu titlu de folosință gratuită CNAB, chiar de  Anca Boagiu, pe atunci, ministrul Transporturilor.

Scandalul sindicaliștilor de la CNAB este legat de mărirea salariilor bazată tocmai pe forțarea încasării banilor de la TAROM pentru chiria respectivă.

Ca CNAB să obțină banii de la TAROM, statul ar trebui să se acționeze singur în instanță.

Conferinta de presa organizata de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti cu ocazia BIAS, in Bucuresti, 25 august 2023. Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Am încercat să-l contactăm telefonic pe directorul Aeroportului Otopeni, Valentin Iordache, pentru un punct de vedere, însă acesta ne-a spus că lipsește din țară și ne-a direcționat către biroul de presă, pentru aspecte legate de datoria TAROM și către Ministerul Transporturilor și Fondul Proprietatea, pentru situația din CA.

Recent, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, declara că s-a temut că vom pierde TAROM.

„Ştiţi că muncim mult pe ajutor de stat. Lucrurile arată mai bine decât de obicei, adică PNRR merge bine pe zona de ajutor de stat, nu sunt întârzieri. Noi ce trebuie să facem acolo? Să ne asigurăm că proiectele din PNRR respectă regulile de ajutor de stat. Asta, dacă vreţi o precondiţie, ca să se poată face diferitele investiţii, alocări de fonduri ş.a.m.d. Deci, partea noastră merge bine, n-avem întârzieri pe zona asta de ajutor de stat. Începem şi lucrăm pe noile fonduri de coeziune, deci pe noul buget, şi aici lucrurile până acum sunt în grafic. Cazuri importante la Bruxelles: CFR Marfă, pe care nu-l văd atât de urgent, pentru că, repet, comparativ cu TAROM, unde ne era frică că dacă nu vine ajutorul, rămânem fără TAROM, aici CFR Marfă merge, e pe profit operaţional, e ok. E un subiect important, trebuie să-l rezolvăm, că nu ne lasă Comisia Europeană să nu implementăm decizia lor, dar nu e ceva cu care noi să ne grăbim foarte tare, nu e ceva ce vrem noi atât de mult să facem, deşi e un moment bun şi ar fi bine să rezolvăm problema, că cine ştie cum mai evoluează lucrurile în viitor. Deci, aş vrea să rezolvăm şi dosarul CFR Marfă, dar nu-l văd, repet, atât de grav cum era TAROM unde mă temeam că n-o să mai avem ce salva la un moment dat, dacă nu obţinem decizia Comisiei. Cu CFR Marfă nu suntem în aceeaşi situaţie de risc”, afirma Chiriţoiu, în urmă cu câteva zile.

Urmărește România Liberă pe  XFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Inteligenţa artificială, tot mai utilizată în procesul de recrutare: companiile încurajează candidaţii să o adopte

Recrutorii de top îndeamnă candidaţii să utilizeze inteligenţa artificială (AI) pentru redactarea CV-urilor şi a scrisorilor de intenţie, marcând o schimbare semnificativă în modul...

Politico: Uimitor la alegerile din România: un candidat neașteptat de extremă dreapta crește în votul prezidențial

Ultranaționalistul Călin Georgescu vine de nicăieri pentru a conduce în primul tur pe premierul de centru-stânga Marcel Ciolacu și liberala Elena Lasconi Ultranaționalistul român Călin...

Inteligenţa artificială, tot mai utilizată în procesul de recrutare: companiile încurajează candidaţii să o adopte

Recrutorii de top îndeamnă candidaţii să utilizeze inteligenţa artificială (AI) pentru redactarea CV-urilor şi a scrisorilor de intenţie, marcând o schimbare semnificativă în modul...
Ultima oră
Pe aceeași temă