18.3 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăInternaționalPublicitate şi cultură

Publicitate şi cultură

Publicitatea este o forma de comunicare persuasivă: porneşte de la un set de valori, relevante pentru grupul-ţintă căruia i se adresează şi le evidenţiază; încet, mesajul publicitar se infiltrează în conştientul colectiv, devenind parte din cultură. Valabil şi pentru creaţia lui Andy Warhol, valabil şi pentru replicile din reclame care devin expresii uzuale la nivel conversaţional.

Toate acestea nu reprezintă ceva intrinsec rău sau bun, ci ne fac sa înţelegem că suntem responsabili pentru mesajul comunicat.

„Cei peste 80 de oameni care formează agenţia”, declară Eugen Albu, CEO-ul companiei Qual Media Group ”au învăţat să fie nu doar creativi, au invăţat să fie responsabili, fapt confirmat de testimonialele clienţilor şi partenerilor din ţară si străinatate, dar mai ales de reuşita proiectelor întreprinse până în prezent.”

Echipa agenţiei de publicitate nu s-a rezumat doar la a înţelege responsabilitatea, ci a ales să depună eforturi pentru promovarea unor valori obiective, universale. Astfel, sprijinirea iniţiativelor culturale a devenit o preocupare constantă pentru agentia noastră.

“Fie că vorbim despre implicarea în festivaluri de anvergură internaţională, precum Eurovision (pentru care am asigurat servicii de promovare şi creaţie) sau “Zilele Francofoniei” (sub egida Ministerului Afacerilor Externe), fie că ne referim la arta ca mijloc de a-i ajuta pe cei în nevoie, cum a fost cazul mărinimosului proiect “Musique a la carte” (iniţiat de Clubul Rotary Visio Cluj-Napoca), entuziasmul echipei e răsplătit prin succesul evenimentelor şi aplauzele participanţilor”, afirmă Eugen Albu, directorul general al Qual Media Group.

Festivalul Mozart, un reper în viaţa culturală clujeană, este produs tot de Qual Media Group. Noua identitate a festivalului, dar şi cea a Societăţii Culturale Mozart, ambele create de către agenţia clujeană, au fost extrem de bine primite atât de către publicul larg, cât şi de către celalalte societăţi Mozart din Europa întrunite la conferinţa continentală desfăşurată la Salzburg. De asemenea, tot agenţia Qual Media Group a fost implicată şi în inaugurarea stadionului Cluj Arena în toamna anului 2012 şi a contribuit, prin serviciile de profil furnizate, la succesul evenimentului.

“Avem o afinitate deosebită pentru mediul studenţesc”, spune Eugen Albu, ”organizăm împreună festivaluri, evenimente, conferinţe, campanii de responsabilitate socială în toate oraşele universitare din România şi în marile centre universitare din Europa.”

Acestor proiecte li se adaugă colaborări începute mai de demult, precum: promovarea Balului Operei, a Galei Universităţii de Artă şi Design din Cluj, a Festivalulului Internaţional de Artă Fotografică, a Festivalului Internaţional de Muzică şi Artă Transilvania (T.I.M.A.F.), ale unor evenimente realizate de Comunitatea Maghiară din România si a TEDxCluj, franciza locală a TED.com, precum şi câteva proiecte majore de marketing sportiv: promovarea echipei de rugby a Universităţii Cluj şi a echipei de fotbal feminin CFF Olimpia Cluj (campioana României), promovarea Cross-ului Companiilor, organizarea turneului de golf Community Challenge.

Pe lângă iniţiativele pe care Qual Media Group le-a sprijinit financiar, aceeaşi orientare spre promovarea artelor, tradiţiilor şi frumosului se conturează în ansamblul portofoliului agenţiei, fiind exemplificată atât prin numeroasele proiecte desfăşurate în colaborare cu prestigioase instituţii culturale din ţară (Institutul Cultural Român, Complexul Naţional Muzeal Astra din Sibiu, Muzeul Naţional Bruckenthal din Sibiu, Muzeul Militar Naţional Regele Ferdinand din Bucureşti, Muzeul Naţional de Istorie Naturală Grigore Antipa din Bucureşti, Palatul Culturii din Iaşi, Muzeul Etnografic al Transilvaniei din Cluj Napoca, centre culturale judeţene), cât şi prin punerea în valoare a artelor şi tradiţiilor populare, în cadrul unor proiecte de promovare a turismului în diferite zone ale României. Ne mândrim cu participarea la redescoperirea legendelor harghitene şi a porţilor secuieşti (în cadrul unor proiecte ale Consiliului Judeţean Harghita), la promovarea frumuseţilor Clujului (în cadrul proiectului “La pas prin oraşul comoară – Cluj-Napoca”), a bogăţiei spirituale din zonele Maramureş şi Neamţ, a obiceiurilor tradiţionale din Satu Mare, Panciu, Olteniţa şi multe altele.

Pentru viitor, Qual Media Group şi-a propus să menţină traiectoria ascendentă şi orientarea către susţinerea proiectelor culturale, ca parte a misiunii proprii de responsabilitate socială.

“În toate activităţile pe care le promovăm am încercat să cultivăm şi să creştem interesul pentru alte subiecte decât cele pur comerciale, să sprijinim domenii pe care mulţi le consideră neprofitabile, dar de care depinde viitorul frumos al copiilor noştri – cultura, tradiţia, educaţia, sportul” (Eugen Albu, CEO Qual Media Group).

Indiferent că vorbim despre acţiuni de promovare, organizare, producţie sau susţinere financiară, implicarea Qual Media Group în acţiunile culturale se traduce într-o sumă deloc de neglijat: 100.000 de euro investiţi în ultimii trei ani.

Cele mai citite

Eclipsată de Rareș Bogdan, Iulia Albu ar putea da găina pe păun, pentru a se apropia de coloritul batistuțelor europarlamentarului

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Criticul de modă Iulia Albu a ajuns să fie extrem de invidioasă pe europarlamentarul Partidului Național Liberal (PNL) Rareș Bogdan. Coloratele batistuțe...

Focuri de armă în apropierea ambasadei Israelului din Stockholm. Poliţia suedeză a reţinut mai multe persoane

Poliţia suedeză a reţinut mai multe persoane şi a izolat o zonă importantă din Stockholm după ce o patrulă a auzit presupuse focuri de...

Marcel Ciolacu, ferm convins că România va avea până la sfârșitul anului o inflație de sub 5%

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că trendul inflaţiei este unul descendent, iar pe finalul acestui an va coborî sub cinci la sută. Acesta a...
Ultima oră
Pe aceeași temă