12.7 C
București
miercuri, 1 mai 2024
AcasăSpecialBlack Friday, o vânătoare de chilipiruri de 50 milioane euro

Black Friday, o vânătoare de chilipiruri de 50 milioane euro

Site-uri de vânzări online blocate din cauza traficului, o campanie dusă în prelungiri (sâmbătă şi duminică), cozi în magazine şi o listă tot mai lungă de comercianţi participanţi (mai nou, un administrator de fonduri mutuale şi un site de matrimoniale) – iată câteva selecţiuni din atmosfera Black Friday 2012.

 

Discounturi de 30-70% puteau fi întâlnite frecvent vineri, la fel site-uri blocate în primele ore ale dimineţii pentru principalii retaileri parti­cipanţi. S-au vândut bine electrocasnicele mari, laptopurile, telefoanele mobile, orice avea agâţat convingător mesajul „promoţie”, „reducere”, „chilipir”. Comercianţii au încercat să scape de stocuri mai greu vandabile şi să facă loc pentru noile tentaţii de sărbători, bifând şi ocazia unei promovări gratuite, cumpărătorii au găsit ocazia de a cheltui o parte din banii econo­misiţi în ultimul an de teama crizei. Întâlnirea fericită a cererii şi ofertei dă consumatorului ocazia să contemple adaosurile comerciale practicate, în ideea că de Black Friday acestea se contractă până la zero.

Altex a vândut în cele trei zile de campanie Black Friday, împreună cu Mediagalaxy, produse de 15 milioane euro, iar Flanco – de circa 12,1 milioane euro, au anunţat retailerii.

„În topul vânzărilor s-au situat televizoarele LED, frigiderele, maşinile de spălat, urmate de laptopuri şi tablete. Din cele trei zile de vânzări, cel mai mare volum a fost înregistrat în prima zi, pe 23 noiembrie, când vânzările au ajuns la 6 milioane de euro”, a comunicat Altex, într-un comunicat. La Flanco,  cele mai căutate produse au fost televizoarele cu ecran plat, notebook-urile, tabletele, aparatele foto, maşinile de spălat şi produsele electrocasnice încorporabile. Iulian Stanciu, şeful eMAG, miza la rândul său pe vânzări de 15 miloane euro la încheierea campaniei. Un rezultat perfect posibil de vreme ce vineri la, ora 14, compania vânduse deja 100.000 de produse în valoare de 10 milioane euro. Unii au încercat să fure startul: Domo a demarat, de pildă, promoţiile de la începutul săptămânii şi le-a men­ţinut până vineri, 23 noiembrie.

Dacă băncile au lipsit din campanie (cam greu de aprobat un credit într-o singură zi), administratorii de fonduri au încercat să prindă trenul, deşi reducerile au fost doar simbolice (Certinvest a renunţat la comisionul de subscriere pentru investitorii intraţi în fondurile sale vineri). Pe lista participanţilor am zărit chiar şi un site de matrimoniale care a oferit de Black Friday (sau Blind Friday?) reduceri la abonamente. Valoarea medie a coşului de cumpărături n-a fost deloc simbolică având în vedere produsele-vedetă. La EvoMAG, de pildă, acesta a fost de 220 euro, potrivit declaraţiilor oferite pentru gandul.info.  

Cele mai citite

Zelenski se precipită: Ucraina are nevoie de “o accelerare semnificativă” a livrărilor de armament

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a declarat marţi seara că Ucraina are nevoie de "o accelerare semnificativă" a livrărilor de armament de la partenerii săi...

Ursula von der Leyen ia în calcul o înțelegere cu extrema dreaptă după alegerile europarlamentare

În cadrul dezbaterii de la Maastricht, organizată de POLITICO şi Studio Europa Maastricht, aceasta a dat de înţeles că ar fi deschisă pentru o...

Prințul de Wales întrebat despre soție și copii: „Toţi sunt bine, mulţumesc. Da, suntem bine”

„ Vă supăraţi dacă vă întreb cum se simt soţia şi copiii dumneavoastră?" a fost întrebat prinţul de Wales de o femeie, potrivit actualitate.org. El...
Ultima oră
Pe aceeași temă