Renault Twingo este unul dintre cele mai bine vândute autovehicule în Franţa, străzile pariziene fiind pline cu generaţiile sale succesive. În România el trebuie încă să convingă un public reticent la maşinuţe de oraş, însă are câteva atuuri care vor atrage cu precădere un anumit tip de cumpărător: cel feminin. Iar faceliftul pe care tocmai l-a primit este un pas înainte într-o îndelungată muncă de convingere.
Înainte de toate, noua parte frontală a lui Twingo anunţă ceva important: dunga neagră în formă de „V” de pe calandru, cu rombul supradimensionat la loc de cinste, va reprezenta elementul cheie al designului întregii game viitoare Renault. O mai regăsim pe noul Zoe electric, însă o vom vedea şi pe toate celelalte modele ale mărcii franceze. Restul elementelor de design care ţin exclusiv de Twingo sunt de-a dreptul fistichii, cu faruri suprapuse şi stopuri întrerupte, semn că maşina ţine cu tot dinadinsul să atragă atenţia.
Accent pe confort şi relaxare
Deşi e dedicat mai degrabă publicului feminin, noul Twingo nu e o maşină lentă. Acceleraţiile în oraş sunt suficient de rapide pentru a te descurca, în timp ce în afara lui ai încă rezerve de putere pentru a nu te teme pe autostradă. Am apreciat şi modul în care este etajată cutia de viteze manuală, care este uşor de folosit şi te iartă dacă greşeşti. O cutie automată ar fi fost însă mai interesantă pentru publicul ţintă…
Pe de altă parte, motoraşul de 1.2 litri are doar 75 de cai, astfel încât depăşirile pe şosea trebuie programate din timp şi efectuate cu pedala la podea, într-o treaptă inferioară de viteză. De asemenea, direcţia e destul de ezitantă şi penalizează agilitatea lui Twingo, manevrele din scurt fiind surprinzător de greoaie pentru dimensiunile maşinii. În plus, atunci când turezi motorul sunetul e neplăcut, pentru că inginerii francezi încă urăsc să facă motoare care să sune bine atunci când sunt biciuite cum se cuvine.
Pe scurt, factorul distracţie lipseşte în oraş, acolo unde stilul de conducere impus va fi relaxat şi liniştit, fără ruperile de ritm caracteristice unei maşini de clasă mini. Suspensiile orientate spre confort care te leagănă pe denivelări accentuează această senzaţie că te afli într-o maşină care te calmează şi nu te îmbie la nebunii. Pe şoselele virajate însă te poţi baza pe şasiul excelent al lui Twingo pentru a te „da” cu putere, fără teama că vei ieşi în decor. Aici, comportamentul maşinii este de-a dreptul bărbătesc, amintind că pe baza sa există şi un foarte competent RS…
Interior pur feminin
Twingo poate fi condus şi de bărbaţi, fireşte, însă interiorul pare dedicat femeilor. Scaunele sunt micuţe şi pregătite perfect pentru forma trupului feminin, spaţiul interior este unul dintre cele mai generoase din clasă – deci poţi lua cu tine toate prietenele – iar soluţiile de modularitate îl împart inteligent. Scaunele din spate culisează şi se rabatează individual, astfel încât poţi încărca la nevoie şi obiecte voluminoase. Ai spaţii de stocare peste tot, dar atrage atenţia „ariciul” de plastic moale de pe bord şi „organizer box-ul” din consola centrală, în care şoferiţa îşi poate păstra mobilul, rujul, cardurile, o mică oglindă şi orice îi mai doreşte inima.
Materialele sunt şi ele de apreciat, raportate la clasa şi la preţ: designul bordului e plăcut şi modern, iar scaunele au un material textil de bună calitate. Un alt atu al lui Twingo stă în posibilităţile nenumărate de personalizare, atât cu autocolante exterioare, cât şi cu combinaţii de culori plăcute la interior. Francezii oferă aici o gamă impresionantă de accesorii din care poţi alege după voia inimii.
Cu un consum mediu anunţat de 5.1 l/100km, cu un preţ de doar 10.200 de euro pentru versiunea Dynamique testată pe care ai absolut toate dotările necesare unei maşini, dar şi cu o garanţie de 4 ani, noul Twingo reprezintă o alegere bună în clasa mică, orientată cu putere către publicul feminin care preferă cochetăria şi relaxarea la volan, dar şi pentru flotele comerciale care vor să iasă în evidenţă.
Date tehnice TWINGO 1.2 75 CP
Cilindree (cmc) 1149
Putere CP/rpm 75/5500
Cuplu maxim Nm/rpm 107/4250
Carburant benzină; Euro 5
Cutie de viteze manuală, 5+1 trepte
Pneuri 185/55 R15
Rezervor carburant (l) 40
Portbagaj (l) minim/maxim 230/959
Viteza maximă (km/h) 170
0-100 km/h (sec) 12,3
Consum Urban, extraurban, mixt: 6.7, 4.2, 5.1
Emisii CO2 (g/km) 119
Lungime, lăţime, înălţime (mm) 3687/1654/1470
Greutate la gol (kg) 950