7.6 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialNoul etalon. BMW Seria 3 confirmă toate aşteptările

Noul etalon. BMW Seria 3 confirmă toate aşteptările

Doar spatele arată mai puţin inspirat, cu prea multe forme geometrice aruncate unele peste altele. Per total însă, noul Seria 3 i-a făcut să răsufle uşuraţi pe fanii mărcii, care au apreciat evoluţia în bine a designului bavarezei. Însă ceea ce contează cu adevărat la noua generaţie sunt trei lucruri: manevrabilitatea, tehnologia EfficientDynamics şi conectivitatea supremă.

Puternic, dar zgârcit

Dacă e dotat cum se cuvine, noul Seria 3 se conduce aşa cum te-ai aştepta de la cel mai iubit BMW: o direcţie sport variabilă de o agilitate feroce, o punte spate care joacă atunci când abordezi mai tare virajele, însă nu te scoate în decor, un tren de rulare care ştie să fie în acelaşi timp confortabil, dar şi predispus la sportivitate, precum şi o transmisie automată sport în opt rapoarte, capabilă să schimbe treptele de viteză mult mai repede decât ai reuşi tu cu o cutie manuală. Cu acest ansamblu tehnic aproape de perfecţiune poţi face absolut tot ce-ţi trece prin cap: poţi rula liniştit şi civilizat, admirând peisajul, sau poţi înnebuni subit şi aborda cu multă forţă succesiunile de viraje. Orice ai alege să faci, ma­şina se va conforma, iar distrac­ţia va fi la cel mai înalt nivel, în parte şi datorită posibilităţii alegerii între rularea confortabilă sau sport (optaţi pentru şasiul sport M).

Însă aceste lucruri care ţin de sportivitate sunt absolut necesare la un BMW; ele au fost doar rafinate la un nivel foarte înalt. Ce adaugă noua generaţie este capacitatea de a consuma absolut infim, în ciuda puterii foarte mari a motorului. De exemplu, 320d este dotat cu propulsorul turbodiesel de 2 litri 184 CP. Acesta este capabil să ofere un cuplu maxim de 380 Nm între 1.750 şi 2.750 de rpm, ceea ce înseamnă acceleraţii fulminante (0-100 km/h în 7.6 secunde), dar şi reprize foarte rapide chiar şi la viteze de peste 130 km/h. Cu toate acestea, el consumă doar 4.5 l/100 km în regim mixt! Culmea e că poţi traversa oraşul la oră de vârf, iar maşina abia dacă va sări de 7 l/100 km; dacă apelezi la modul Eco Pro, vei reuşi consumuri absolut incredibile pentru o maşină atât de puternică, fără a pierde semnificativ din dinamică.

De vină este sistemul EfficientDynamics, care include în standard o funcţie de Auto Start & Stop, recuperarea energiei la frânare, aerodinamica şi greutatea redusă a maşinii, dar şi transmisia automată special gândită pentru a minimiza pierderile de carburant. Piesa de rezistenţă sunt însă motoarele TwinPower Turbo, cu injecţie directă şi turbine cu geometrie variabilă, care permit extragerea a maximum de putere din fiecare gram de combustibil. Rezultatul este o combinaţie halucinantă de forţă disponibilă instantaneu şi consum de carburant specific mai degrabă clasei mici.

Conectivitate înainte de toate

Al doilea element definitoriu pentru nouul Seria 3 este informatizarea habitaclului în cadrul sistemului BMW ConnectedDrive. Ca şofer, eşti principalul beneficiar: nu doar că ai infor­maţiile esenţiale afişate pe parbriz în faţa ta, astfel încât nu trebuie să-ţi iei privirea de la drum, dar eşti avertizat şi dacă ai maşini în unghiul mort când vrei să schimbi direcţia, sau dacă vii prea repede în spatele maşinii din faţă. Pilotul automat are funcţie de frânare automată, iar maşina ştie să parcheze automat lateral.

În privinţa multimedia, poţi conecta iPhone-ul în cotieră, obţinând astfel acces nu doar la muzica de pe el, dar şi la aplicaţii de genul BMW Connected, prin intermediul căreia poţi să navighezi pe net, să îţi accesezi contul de Facebook sau Twitter, propriul blog sau chiar canalul preferat de radio web!

Există şi lucruri mai puţin bune în noul Seria 3. De exemplu, plasticul de pe bord a rămas prea tare pentru cât costă maşina. Pielea Dakota este şi ea tare şi nu se ridică la nivelul celor 1.260 de euro ceruţi pe ea. De asemenea, interfaţa iDrive cere încă acomodare nou-veniţilor şi o curbă abruptă de învăţare. În rest însă, spaţiul a crescut pentru toţi pasagerii, scaunele sunt extrem de confortabile, iar portbagajul şi locurile de stocare au fost regândite pentru a fi acum pe placul a cinci adulţi cu tot cu bagaje. În funcţie de lărgimea pungii, poţi transforma Seria 3 într-un palat pe roţi…

Noul Seria 3 este, aşadar, o dovadă că poţi perfecţiona ceva ce era deja foarte bun. Indiferent că vorbim de dinamică, de agilitate, de distracţie la volan sau, dimpotrivă, de economie de carburant şi soluţii ingenioase pentru interior, noul bavarez este deocamdată cu un cap peste concurenţa directă. La un preţ care porneşte de la 36.580 euro cu TVA pentru noul 320d, dar care creşte rapid la peste 45.000 de euro dacă îi adaugi opţionale, era şi cazul!

CARACTERISTICI

Noul BMW 320d 2012

Motor: 1.995 cmc, 4 cilindri

Putere maximă: 1.84CP/
4.000 rpm

Cuplu maxim: 380 Nm/
1.750-2.750 rpm

Viteza maximă: 230 km/h

0-100km/h: 7.6 sec

Transmisie: automată, 8+1

Lungime, lăţime, înălţime: 4.624, 1.811, 1.429 mm

Ampatament: 2.810 mm

Masa la gol: 1.505 kg

Consum urban/extraurban/mixt: 5.4, 3.9, 4.5 l/100 km

Emisii CO2: 118 g/km, Euro 5

Volum rezervor: 35 litri

Volum portbagaj: 480 litri

Preţ: de la 36.580 euro, cu TVA inclus

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Rezultate fără precedent în istoria prezidențialelor din România

Independentul Călin Georgescu dă peste cap sondajele și campaniile tradiționale, surclasând toate partidele După numărarea a 95% din secțiile de votare, rezultatul este unul pe...

Alegerile prezidențiale din România, în presa internațională: Șoc după avansul candidatului de extremă dreapta

Rezultatele parțiale ale alegerilor prezidențiale din România au atras atenția presei internaționale, care subliniază ascensiunea surprinzătoare a lui Călin Georgescu, un candidat independent asociat...

Călin Georgescu: Noul Hate pentru clasa politică sau meteoritul electoral care a lovit România?

Călin Georgescu nu este doar o surpriză a alegerilor, ci și o anomalie electorală care zguduie percepțiile tradiționale despre ce vrea să fie un...
Ultima oră
Pe aceeași temă