Skoda revine în zona de maşini ieftine şi atacă Loganul românesc cu un nou model care va apărea pe piaţă în cursul anului 2012. Deocamdată avem prezentat la Frankfurt 2011 un concept, numit Mission L, un concept aflat însă foarte aproape de realitatea maşinii de serie, care va fi lansată cel mai probabil la Geneva în martie 2012.
Mission L – care în varianta finală e posibil să se numească Popular, reînviind astfel un nume de model specific Skoda – se bazează pe platforma tehnică a fostei Octavia, dar se deosebeşte de Skoda Octavia Tour atât prin design, cât şi prin soluţiile tehnice şi dotările de la interior. În plus, maşina va fi declinată în două variante de caroserie, cu 5 şi, respectiv, 4 uşi, astfel încât să împlinească ambiţiile globale ale Skoda, care intenţionează să vândă această maşină inclusiv pe pieţele asiatice.
Este de aşteptat ca modelul de serie să preia aceeaşi filosofie folosită de Renault la Logan, dar aplicată la clasa C: platformă deja amortizată, dotări spartane pe modelul de intrare în serie, scor doar decent la EuroNCAP (Skoda Octavia are 4 stele, probabil acest model va fi gândit pentru a obţine doar 3, cu economii de costuri importante, dar fără a pune viaţa pasagerilor în pericol), motorizări de putere relativ limitată cu fiabilitate deja dovedită în timp pe vechile modele. Mission L arată cât se poate de german, fidel liniilor generale ale conceptului VisionD, prezentat anul acesta la Geneva, şi promite un spaţiu interior imens şi simplu, dar care să fie suficient de atractiv pentru a justifica diferenţa de bani între un Logan şi o Octavia Tour. Rămâne de văzut dacă acest din urmă model va mai fi comercializat, având în vedere că marja de evoluţie a noii maşini este destul de strânsă: preţurile pot porni de la circa 9.000 euro şi nu pot trece de 13.000 euro, bani la care ai deja acces la modelele Skoda superioare.
Să nu uităm totuşi că Loganul, în ciuda dimensiunilor, este de clasa B, adică o maşină de clasă mică, nu compactă, astfel încât concurenţa dintre cele două nu este una reală. Dar cum despre viitorul model care va înlocui Loganul se ştie deja că va fi mai mare, este posibil ca la începutul lui 2013 să avem o concurenţă directă între cele două modele; în plus, clienţii deseori nu fac diferenţa în funcţie de clasa maşinii, ci strict de preţ. Interesant este şi faptul că Skoda atacă acest segment după ce Chevrolet a ieşit din el, noul Cruze (clasa compactă) şi noul Aveo (clasa mică) fiind poziţionate calitativ şi financiar drept concurente directe pentru mărcile de volum, nu pentru cele ieftine.