32 C
București
luni, 17 iunie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCreaţia brandului turistic a costat 94.600 euro

Creaţia brandului turistic a costat 94.600 euro

Partea de creaţie a brandului turistic al României a costat 94.600 de euro, diferenţa până la 900.000 de euro însemnând cercetările de piaţă, au declarat pentru Mediafax reprezentanţii Biroului de presă al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).

Potrivit instituţiei, brandul, realizat de asocierea THR/TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetări de piaţă desfăşurate în România şi în cele 8 pieţe principale pentru turismul românesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franţa şi Ungaria. Studiul a inclus două componente, una calitativă şi alta cantitativă, cuprinzând 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect şi 3 branding council-uri.

MDRT a solicitat vineri asocierii THR/TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.

Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.

Asocierea THR/TNS a transmis vineri un răspuns Ministerului Dezvoltării şi Turismului în care susţine: “Brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de noi şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale”, menţionând în acelaşi timp că este la dispoziţia Guvernului pentru luarea oricărei decizii pentru a rezolva actuala neînţelegere, cum ar fi solicitarea de a realiza lucrări suplimentare de grafică asupra izotipului.

În urma răspunsului primit, MDRT a decis să convoace Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, pentru luni, 2 august.

Cele mai citite

Summitul de pace al lui Zelenski, eșuat

La invitația lui Volodimir Zelenski, într-o stațiune alpină din munții elvețieni, s-a desfășurat un „summit al păcii,” cu participarea a 90 de state. După...

Edi Iordănescu: Astăzi s-a născut „Generația de Suflet”

Selecționerul Edi Iordănescu a vorbit după victoria istorică a României, scor 3-0 contra Ucrainei, la debutul din EURO 2024, despre ”Generația de Suflet” care...

Se împart funcțiile de vârf la NATO și la UE. Nu apare vreo poziție disponibilă pentru Klaus Iohannis

Imediat după alegerile europarlamentare din 9 iunie 2024 se negociază funcțiile de vârf la nivelul Uniunii Europene, în paralel cu negocierile pentru postul de...
Ultima oră
Pe aceeași temă