Lucrarile la centura de ocolire a Timisoarei si la Drumul National 6 vor fi reluate abia peste cateva saptamani, pentru ca autoritatile romane au refuzat procedeul de selectie a executantilor, propus de japonezi.
Astfel, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara nu poate relua aceste lucrari pana la selectarea unor noi firme, dupa ce Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu constructorul grec.
Banca japoneza JBIC, cea care finanteaza investitiile, a propus autoritatilor romane o selectie de firme de tip "shopping". Aceasta presupune o analiza din punct de vedere financiar si tehnic a firmelor interesate, ceea ce ar garanta ca acestea au capacitatea de a duce la bun sfarsit lucrarile de executie. Cum procedura nu este prevazuta in legislatia romaneasca, Autoritatea Nationala de Monitorizare si Reglementare a Achizitiilor Publice a respins propunerea bancii japoneze, iar licitatia urmeaza sa se desfasoare ca si pana acum, cu caiete de sarcini si oferte din partea firmelor. "Ramanand la aceasta metoda de a gasi companiile care sa finalizeze cele doua proiecte, lucrarile de constructie efectiva a soselei de centura si de reabilitare a DN 6 se vor amana cu cateva saptamani", a declarat Ioan Malita, directorul Regionalei de Drumuri si Poduri Timisoara.
Cele doua lucrari inghit cea mai mare parte dintre cele 350 de milioane de euro prevazute pentru investitii la drumuri in regiunea de Vest. In prezent, soseaua de centura este intr-un stadiu fizic de executie de doar 36%, iar DN 6, care face legatura intre Timisoara si Lugoj, de 40%.