De cât timp ar avea nevoie oamenii ca să ajungă la cele șapte planete similare Terrei

de Mihai Diac , 24 februarie 2017 - stire actualizata la ora 15:25, 24 februarie 2017
Foto: Arhivă

Descoperirea unui sistem solar cu șapte planete similare Pământului la circa 40 de ani lumină de Terra - o distanță mică la nivelul Universului, reprezintă un moment important pentru astronomi și în special pentru astrobiologii aflați în căutarea vieții pe alte planete, arată un documentar realizat de site-ul space.com, preluat de Agerpres.

Steaua din centrul noului sistem solar a fost denumită TRAPPIST-1. Distanța până la ea, aproximativ 40 de ani lumină, înseamnă circa 369 de trilioane de kilometri. Am avea nevoie de 40 de ani pentru a ajunge la ele dacă am putea călători cu viteza luminii, dar nu avem tehnologia necesară pentru a atinge astfel de viteze.

Oamenii au construit și trimis în spațiu o serie de vehicule foarte rapide. Cu tehnologia din prezent, de cât timp am avea nevoie pentru a ajunge la sistemul solar TRAPPIST-1?

Sonda spațială New Horizons a survolat planeta pitică Pluto în 2015 și în prezent străbate Centura Kuiper, de obiecte transneptuniene, spre marginile sistemului solar cu viteza de 14,31 kilometri pe secundă (51.500 km/h). Viteza lui New Horizons este foarte mare, dar chiar și așa ar avea nevoie de aproximativ 817.000 de ani pentru a ajunge până la TRAPPIST-1. Acest interval de timp este enorm dacă ținem cont de faptul că specia Homo sapiens a apărut abia în urmă cu aproximativ 200.000 de ani.

Sonda Juno, aparținând NASA, a survolat planeta Jupiter în anul 2016 și a zburat mai repede decât New Horizons. Ea a folosit imensa putere gravitațională a lui Jupiter și a atins viteza maximă de aproximativ 265.000 km/h, devenind pentru o perioadă de timp cel mai rapid obiect creat de om. Dacă Juno s-ar deplasa constant cu această viteză maximă, ar avea nevoie de 158.600 ani pentru a ajunge la steaua TRAPPIST-1.

Cea mai rapidă metodă de a ajunge atât de departe ar putea fi cea oferită de inițiativa Breakthrough Starshot, susținută de profesorul Stephen Hawking și finanțată de miliardarul rus Yuri Milner și de fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg. Cei trei au anunțat anul trecut lansarea unui ambițios proiect de misiune spațială spre cel mai apropiat sistem stelar de Soare, Alpha Centauri, misiune care propune lansarea unei flotile de sute, poate chiar mii de minisonde spațiale, propulsate de raze laser de pe Terra, care ar trebui să atingă o viteză maximă de 20% din viteza luminii și să ajungă la sistemul Alpha Centauri în 20 de ani.

O viteză maximă de 20% din viteza luminii este cu adevărat impresionantă — 216 milioane de km/h — adică de aproximativ 4.000 de ori mai mare decât viteza sondei New Horizons! Sondele care se deplasează cu această viteză ar putea ajunge la TRAPPIST-1 în mai puțin de... două secole. Deocamdată, însă, acest concept există doar teoretic, fiind încă în faza de proiectare.

Concluzia este că tehnologia din prezent nu ne permite să ajungem la TRAPPIST-1 într-o singură viață de om așa că, deocamdată, este important să nu ne facem încă planuri de vacanță pe cele șapte planete din componența sa.

Comentarii

• ianos

24 februarie 2017 18:48

NASA ca se se bage in seama la presedintele SUA pentru finantarea unor proiecte au mai descoperit niste planete... Moarte.

raspunde comentariului
  • Pacala

24 februarie 2017 18:34

Vise , vise cuibusor de nebunii zicea cintecul...o imposibilitate, dar este adevarat ce zice biblia ca din cosmos de la mari distante au venit URME DE AMINOACIZI ce s-au dezvoltat in oceanul planetar dind noi forme de viata. Pot venii sub forma de spori sa bacterii cu meteoritii.

raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.