9.5 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialTrei programatori din România se iau la trântă cu Autodesk şi Canva....

Trei programatori din România se iau la trântă cu Autodesk şi Canva. PixTeller sau cum poţi spune poveştile tale în pixeli

Programatorii români sunt plini de idei, nu există unul care să nu viseze să dea lovitura cu un start-up care să îl facă milionar în dolari.

Dar marea problemă a antreprenoria-tului românesc nu este creativitatea, ci un lucru mult mai simplu – banii. Drumul spre finanţare este aşa de lung şi plin de obstacole încât foarte rar ajunge careva la capăt. 

Şi atunci, creativul român îşi pune în aplicare ideea cu cea mai simplă finanţare posibilă: banii de acasă. „Am noroc de prieteni cu bani şi de părinţi potenţi financiar“, râde antreprenorul român Alexandru Roznovăţ. Ideea la care lucrează de trei ani – PixTeller.com – a costat până acum câteva zeci de mii de dolari şi a ajuns la maturitate. 

„Am vrut un tool pe sufletul meu de designer“

PixTeller a fost lansat pe piaţa mondială, în varianta beta, pe 20 noiembrie, acum 3-4 săptămâni. PixTeller e un instrument pentru design şi editare foto care e „mai rapid, mai simplu şi mai uşor de utilizat de către un neinițiat decât orice altă platformă existentă acum pe piaţă“, e convins Alexandru, iar gesturile lui dau de înţeles că nu poate fi altfel.

A început în 2014 cu o platformă simplă, de creat numai postere, dar după încă trei ani de muncă – „e vorba de 14 ore pe zi, zi de zi, nu e de glumă“, ne spune Alexandru – a ajuns acum la începutul finalului.

„În mai 2015, la ceva vreme de la lansare, când aveam deja 10.000 de utilizatori, obţinuţi cu costuri zero de marketing, am fost la un pitch la Start-Up Sauna, un program finlandez din cadrul Tech Hub Bucureşti. Acolo am ieşit în top 3, nu ni s-a spus exact locul, dar clar nu eram pe locul întâi. Dacă am fi fost, urma să partici-păm la un program de business accelerator la Helsinki şi de acolo aveam de ales – Silicon Valley sau Slush, cel mai mare eveniment de start-up-uri din Europa“, ne spune cu părere de rău Alexandru.

 Nu au avut noroc, s-au întors la Iaşi şi au continuat lucrul – acum sunt trei inşi implicaţi, un alt ieşean şi un rus care lucrează online, dar Alexandru e singurul proprietar.

Marea dificultate a dezvoltării a fost găsirea echipei ideale – nu e uşor să găseşti programatori care stăpâ-nesc o nişă de nişă, aşa cum e PixTeller.
Alexandru are 13 ani de design în spate şi ideea de a face o platformă mai simplă pentru cei care doresc „să se joace“ cu acest domeniu a fost ceea ce l-a împins înainte. 

PixTeller nu trebuie descărcat şi instalat pe computerul propriu, se poate lucra direct în browser.

„Am vrut un tool pe su-fle-tul meu de designer“, zice Alexandru. Acum are produsul. Gata de funcţionare, e pe piaţă. Pasul următor? „Lucrăm profesionist, până la începutul anului viitor punem la punct customer acquisition costs, să aflăm cât ne costă fiecare client atras – un instrument de lucru pe care îl fac compa-niile mari, multinaţio-na-lele, nu firme mici ca noi, cu trei oameni. Dar vrem să facem asta. Când vom avea răspunsul, vom şti exact ce finanţări să cerem şi le vom obţine foarte repede. Pentru că finanţatorul va putea calcula foarte uşor în cât timp îşi scoate banii.“

Giganţii mondiali au un concurent român

La acest moment, tot cu costuri zero de marketing şi promovare, platforma are aproape 100.000 de utilizatori. E o platformă mass-market de tip „freemium“ sau SAAS, cum e Skype, liberă pentru toată lumea, dar cu abonaţi pentru serviciile premium. În cazul PixTeller, poţi accesa orice serviciu de pe platformă, dar rezultatele tale – postere, afişe etc. – au un watermark. Dacă vrei să faci ceva profi şi să scapi de watermark, poţi plăti un abonament de 9 dolari pe lună sau 84 de dolari pe an şi platforma îţi stă la dispoziţie.

În curând vor lansa şi serviciul de „print delivery“ – după ce ţi-ai terminat ope-ra, cei de la PixTeller.com îţi printează tabloul sau afişul la cea mai apropiată tipografie de locuinţa ta şi ţi-l livrează acasă, gata de pus pe perete.

„Piaţa noastră nu e pre-gătită pentru astfel de servicii, românii nu vor să dea bani pentru nimic, nici pentru Dropbox, nici pentru Netflix, totul trebuie să fie moca. De aceea voi ajunge în România după ce am lansat produsul world-wide, abia peste vreo 5 ani, atunci poate voi avea abonaţi şi aici“, ne spune destul de sceptic Ale-xandru Roznovăţ.

Giganţii mondiali de pe piaţa de profil – Autodesk (Pixlr), Canva, Fotor, BeFunky şi alţii – au acum un nou competitor. Lansat din România, mai mic şi, prin urmare, mai atent la utilizatori, mai agil, mai rapid, utilizabil în cloud, mai aplecat spre nevoile designerilor începători. 

PixTeller – instrumentul care te ajută să spui poveşti prin intermediul pixelilor, după cum îl descrie Alexandru Roznovăţ, autorul şi proprietarul platformei.

„Avem 3 săptămâni de când i-am dat drumul în versiunea beta şi deja avem abonaţi“, zice Alexandru. „Anul ăsta am făcut primul dolar“, glumește Alexandru. Aşteptarea e ca în doi ani să ajungă la sute de mii de abonaţi – la 9 dolari pe lună preţul unui abonament, rezultă venituri lunare de câteva milioane de dolari!  

Mai în glumă, mai în serios, un nou mogul IT răsare în România.   

Piaţă noastră nu e pregătită pentru astfel de servicii, românii nu vor să dea bani pentru nimic, nici pentru Dropbox, nici pentru Netflix, totul trebuie să fie moca. De aceea voi ajunge în România după ce am lansat produsul world-wide, abia peste vreo 5 ani, atunci poate voi avea abonaţi şi aici“. 

Giganţii mondiali de pe piaţa de profil au acum un nou competitor. Lansat din România, mai mic şi, prin urmare, mai atent la utilizatori, mai agil, mai rapid, utilizabil în cloud, mai aplecat spre nevoile designerilor începători.

Cele mai citite

Fântânile arteziene din Sectorul 4, pregătite pentru zilele călduroase de vară

Sectorul 4 al Capitalei este o comoară ascunsă pentru cei care își doresc să exploreze frumusețea orașului. Printre numeroasele sale atracții, cum ar fi...
Ultima oră
Pe aceeași temă