11.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăLifestyleFoodPoduri uimitoare ale lumii

Poduri uimitoare ale lumii

» Nu doar cladirile, ci si podurile devin in zilele noastre obiecte ale fascinatiei turistice.

» Topul de fata ia in calcul atat performanta inginereasca a constructiei, cat si estetica sa.

» Topul a fost realizat de site-ul oddee.com si poate fi gasit la adresa http://www.oddee.com/item_96489.aspx.

Documentarele de pe canalele de stiinta readuc periodic in atentia publicului aceste capodopere de ingeniozitate inginereasca pe care le reprezinta podurile. Anii 2000, in special, au fost martorii unor proiecte de o mare indrazneala vizand acest gen stravechi de constructie: in Europa, cele mai multe valuri a facut viaductul Millau, a carui inaltime depaseste Turnul Eiffel. La fel de impresionante sunt insa si alte performante, cum ar fi proiectul chinezesc al celui mai lung pod "transoceanic" din lume, podul Hangzhou (care nu a reusit insa sa detroneze recordurile americane absolute din ‘50 si ‘70) sau podul Oliveira, din Sao Paolo, cu forma sa incalecata si delicat curbata.

Viaductul Millau (Franta)
1. Este unul dintre cele mai ambitioase proiecte ale anilor 2000, fiind un pod cu cabluri plasat deasupra Vaii strabatute de raul Tarn, in apropierea orasului Millau din sudul Frantei. Proiectat de inginerul de constructii Michel Virlogeux si arhitectul britanic Norman Foster, este cel mai inalt pod pentru transport auto din lume, viaductul masurand in cel mai inalt punct al sau 343 metri (este putin mai inalt decat Turnul Eiffel si cu 38 de metri mai mic decat Empire State Building). Are o lungime de 2,46 kilometri si e sustinut pe 7 piloni de 36.000 tone. Podul este parte a autostradei care leaga Paris de Beziers. A fost terminat pe 4 decembrie 2004, inaugurat o zi mai tarziu si deschis pentru trafic pe 6 decembrie.

Podul Banpo (Coreea de Sud)
2. Pe 9 septembrie 2008 Podul Banpo din Seul a suferit o operatiune radicala de intinerire: 10.000 de fantani arteziene au fost amenajate de-a lungul constructiei, pe ambele laturi. Podul pompeaza 190 de tone de apa/minut, folosind ca sursa raul de dedesubt.

Podul pietonal Henderson (Singapore)
3. Nu este un pod pentru trafic auto, ci exclusiv pentru pietoni. Insa nu inaltimea (36 metri) sau lungimea (300 metri) il fac fascinant, ci forma tubulara, de sarpe mitic. Unele segmente sunt acoperite, altele sunt lasate sub cerul liber.

Podul Hangzhou (China)
4. Definitivat acum doi ani, podul Hangzhou are o lungime de 35,673 kilometri, fiind, al treilea (sau al patrulea, dupa alte estimari) pod ca lungime din lume. A descongestionat traficul din regiune, scurtand distanta dintre Shanghai si Nigbo de la patru la doua ore si jumatate.

Rolling Bridge/Podul rulant (Marea Britanie)
5. Actionata de un mecanism hidraulic, aceasta constructie pietonala se poate rula sub forma de cerc pe unul din maluri sau se poate "intinde" pana pe malul celalalt. Localizat in Londra, podul are o lungime de 12 metri.

Podul Oliveira (Brazilia)
6. Podul Octavio Frias de Oliveira este plasat deasupra raului Pinheiros din Sao Paolo si a fost deschis anul trecut in mai. Cu o inaltime de 138 de metri, podul impresioneaza prin forma sa de x cu brate curbate si prin cei doi piloni de deasupra ce se "strapung" unul pe altul.

 

Podul Raului si Ploii (China)
7. Este unul din cele mai vizitate poduri ale Chinei, o capodopera arhitecturala construita in 1894. Este construit integral din lemn, simbolizand arhitectura minoritatii Dong din China, iar forma sa aduce mai degraba cu un sir de pagode suspendate pe piloni.

Tower Bridge (Londra)
8. Este cel mai faimos pod al epocii victoriene, simbol al Londrei. Pentru a-l termina (in 1894), a fost nevoie de 432 de muncitori si opt ani, precum si de 70.000 tone de beton turnate sub apa, pentru cei doi piloni.

Podul de apa Magdenburg (Germania)
9. Podul, aflat deasupra Elbei, uneste estul de vestul Germaniei si a costat o jumatate de miliard de euro. El permite barjelor sa evite segmentele periculoase ale Elbei, mai ales cand apa din fluviu ajunge la niveluri foarte scazute.

Ponte Vecchio (Italia)
10. Este unul din principalele puncte de atractie turistica ale Florentei, fiind considerat cel mai vechi pod de piatra functional. Initial construit din lemn, a fost distrus de o inundatie in 1333, iar 12 ani mai tarziu a fost reconstruit in piatra.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă