16.4 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăSpecialAmendă de 50.000 de lei pentru Vodafone. ANPC acuză compania de practici...

Amendă de 50.000 de lei pentru Vodafone. ANPC acuză compania de practici comerciale incorecte

 

Compania Vodafone a fost amendată cu 50.000 de lei de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), după ce institția a primit mai multe reclamaţii ale utilizatorilor care s-au plâns că, pentru unele dintre serviciile oferite la cartelele pre-paid, sunt impuse condiţii legate de numărul de apeluri primite deşi aceste condiţionări nu erau menţionate în oferte, potrivit News.ro.

ANPC susține că operatorul de telefonie mobilă Vodafone punea la dispoziţie o serie de oferte valabile 28 de zile pentru cartelele pre-paid care includeau minute, SMS-uri sau acces la internet. 

„În urma analizării reclamaţiilor consumatorilor, a rezultat că, deşi aceştia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricţionate pentru că erau condiţionate de un număr suficient de apeluri primite. Consumatorilor le era impusă o condiţie pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla şi în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziţionate, fiind condiţionaţi de numărul de apeluri primite”, spun oficialii ANPC.

Şi la ofertele cu minute şi SMS-uri naţionale nelimitate pentru cartelele reîncărcabile au fost constatate nereguli de inspectorii ANPC. „Operatorul de telefonie mobilă consideră că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor iniţiate nu depăşeşte cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul îşi promova ofertele la aceste cartele nu menţiona aceste restricţionări. Prin utilizarea cuvântului «nelimitat» se înţelege faptul că nu există nicio restricţie”, mai arată ANPC.

După ce a primit amenda de 50.000 de lei, compania Vodafone i-a anunţat pe inspectorii de protecţia consumatorilor că elimină mecanismul de restricţionare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate şi cele primite.

 

Cele mai citite

Incredibil! Alexandru Rafila a semnat, pe furiș, Strategia de Cooperare 2024-2030 a României cu OMS

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a semnat recent, pe ascuns, un document extrem de important, în numele României, fără să existe transparență publică, dar...

Unirea Shopping Center: Inima Comercială a Bucureștiului

Situat în centrul vibrant al Bucureștiului, Unirea Shopping Center nu este doar un simplu centru comercial, ci o emblemă a orașului, fiind unul dintre...

Olympiakos Pireu și Fiorentina, cu un pas în finala Europa Conference League

Olympiakos Pireu și Fiorentina sunt favorite la calificarea în finala ediției din acest an a Europa Conference League, după ce s-au impus, joi seară,...
Ultima oră
Pe aceeași temă