9.5 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialUNICEF a recomandat României să ia în considerare suspendarea evaluării pentru clasa...

UNICEF a recomandat României să ia în considerare suspendarea evaluării pentru clasa a VIII-a

România ar trebui să aibă în vedere suspendarea evaluării de la clasa a VIII-a şi revizuirea parcursurilor şcolare. Ministerul Educaţiei încă nu poate spune dacă este sau nu eficientă renunţarea la această testare, se arată într-un raport al UNICEF, potrivit Mediafax.

"Având în vedere consecinţele negative ale actualelor examinări naţionale asupra învăţăturii, motivaţiei şi evoluţiei elevilor, este importantă creşterea calităţii lor. Ca o primă prioritate, România ar trebui să îmbunătăţească calitate şi imparţialitatea evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a, ţinând cont de miza importantă a acestei pentru studiile viitoare ale elvilor.

Pe viitor, România ar trebui să revizuiască parcursurile şcolare şi certificarea de la nivelul învăţământului secundar, luând în considerare inclusiv posibilitatea suspendării evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a", se arată în raportul "Evaluările şi examinările în sistemul de educaţie din România", realizat de Fondul Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite (UNICEF).

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a explicat, în cadrul prezentării raportului UNICEF, că încă nu se poate lua o decizie referitoare la evaluarea naţională de la clasa a VIII-a.

"Mi-e greu să spun dacă se vor păstra sau nu evaluările de clasa a VIII-a. Ne dorim în primul rând ca toţi copiii să meargă la grădiniţă şi la şcoală, să beneficieze de o educaţie incluzivă de calitate şi să finalizeze cel puţin învăţământul obligatoriu. În acest sens trebuie să schimbăm abordarea şi să privim evaluarea elevilor, a cadrelor didactice, a şcolilor şi a sistemului de educaţie ca o oportunitate de a primi feedback şi de a interveni pentru a face ca procesul educaţional să fie unul de o mai bună calitate, centrat pe elevi", a declarat Pavel Năstase, ministrul Educaţiei.

Raportul arată că în România este mare nevoie de includerea tuturor copiilor într-un proces de învăţare de calitate.

"Accentul se pune pe îmbunătăţirii echităţii participării şcolare şi pe absolvirea, la timpul porivit, a unui ciclu de învăţământ de bază. De asemenea, strategia noastră se concentreză pe îmbunătăţirea calităţii şi relevanţei învăţământului ca modalitate de reducere a decalajelor de echitate existente în materie de învăţare. Susţinerea participării tuturor copiilor la educaţia timpurie rămâne o prioritate", a afirmat Afshan Khan, director regional UNICEF.

Raportul "Evaluările şi Examinările în Sistemul de Educaţie din România" a fost lansat de UNICEF, în parteneriat cu Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi cu Ministerul Educaţiei.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă