Începând cu 1 Mai, între stațiile Gara de Nord 2 și Străulești de pe Magistrala 4, trenurile de metrou vor circula la un interval de maximum opt minute, față de intervalul actual de 12 minute, promite Metrorex.
Însă până să fie bine va fi mai rău. Pentru ca trenurile să fie mai dese, încerpând de ieri și până pe 30 aprilie vor avea loc ultimele lucrări pentru montarea echipamentelor de automatizare a traficului pe Magistrala 4, tronsonul Parc Bazilescu – Străulești.
În perioada lucrărilor, toată luna martie pe distanţa Străuleşti – Jiului – Străuleşti, firul 1, circulaţia se va desfăşura în sistem pendulă, la un interval de 15 minute iar pe distanţa Gara de Nord – Jiului – Gara de Nord, la un interval de 10 minute. Apoi, începând cu 1 aprilie, pe distanţa Străuleşti – Jiului – Străuleşti firul 2, circulaţia se va face în sistem pendulă, la un interval de 15 minute iar pe distanţa Gara de Nord 2 – Jiului – Gara de Nord 2, la un interval de 10 minute.
Pentru continuarea călătoriei spre staţiile de metrou Străuleşti sau Gara de Nord 2, pasagerii vor schimba trenul în staţia Jiului, de la cealaltă linie. “Odată cu finalizarea lucrărilor, circulația trenurilor de metrou, se va relua în condiții normale în ambele direcții, cu interval de succedare a trenurilor mai mic cu cel puțin 4 minute, față de intervalul actual de circulație”, se arată în comunicatul Metrorex.
Aproape 30 de ani pentru opt stații
România liberă a dezvăluit anul trecut că, desi Magistrala 4 fusese inaugurată integral, până la Străulești, călătorii sunt nevoiți să aștepte în stații chiar și peste 15 minute.
Din cauza lipsei unui macaz, intervalul de succedare a trenurilor este nepermis de mare, depășind uneori și 15 minute, așa că mulți bucureșteni din nordul orașului preferă să folosească în continuare, pe bună dreptate, mașina personală, în loc să ia metroul. Și dacă ai ghinionul să ratezi „la mustață” trenul și ești apoi nevoit să aștepți un sfert de oră, distanța de 7,64 km dintre Gara de Nord și Străulești poate fi parcursă mai rapid cu bicicleta.
„Odată cu deschiderea circulaţiei cu călători a staţiilor Laminorului şi Străuleşti, în condiţiile în care la staţia Străuleşti nu există în prezent schimbător de cale, circulaţia trenurilor se face pe tronsonul 1 Mai – Străuleşti pe câte un fir de circulaţie în ambele sensuri de mers. Astfel, circulația trenurilor de metrou pe Magistrala 4 se face la un interval de aproximativ 11 minute și este asigurată de un număr de patru trenuri, plus o rezervă”, au răspuns la vremea respectivă reprezentanții Metrorex la solicitarea adresată de România liberă.
Așa se face că abia acum, în 2018, se poate spune că Magistrala 4 (care numără opt stații) va fi finalizată în totalitate, la aproape 30 de ani de la începerea lucrărilor – decembrie 1989.