Vânzările de smartphone-uri ale companieni canadiene BlackBerry au crescut cu 15 procente în al doilea trimestru al acestui an, <la 1,5 milioane de unităţi, relatează Bloomberg, preluat de Mediafax.
Specialiştii din piaţa de telecom spun că succesul în vânzări se datorează implemetării planului de afaceri al noului CEO-ului John Chen, dar încă se plasează cu mult sub nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut.
Din noiembrie 2013, de când Chen a venit la conducerea companiei canadiene, BlackBerry a mutat centrul de greutate al afacerii de la vânzarea de produse către consumatori individuali la vânzarea de servicii software către firme şi instituţii guvernamentale.
În luna decembrie a anului trecut, compania a semnat o înţelegere pe cinci ani cu Foxconn Technology Group din Taiwan pentru externalizarea producţiei de smartphone-uri. Foxconn este cel mai mare producător de echipamente electronice din lume, fiind, printre altele, furnizor pentru Apple.
Cu toate acestea, compania a încercat să-şi păstreze utilizatorii fideli, prin repunerea în vânzare a modelului BlackBerry Bold şi a lansării modelului Z3 pe piaţa din Indonezia, în luna mai. Nivelul livrărilor de smartphone-uri din trimestrul al doilea a rămas, însă, cu mult sub cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, diferenţa fiind de 78%.