Comisia Europeană a aprobat achiziţionarea grupului francez Eurosport de către compania americană Discovery, după ce a ajusn la concluzia că această tranzacţie nu pune probleme din punctul de vedere al legislaţiei europene privind autorizarea concentrărilor economice, informează Mediafax.
Discovery este o companie media internaţională, în timp ce Eurosport este o reţea de televiziune de sport din Europa. Comisia Europeană a decis că achiziţionarea Eurosport de către Discovery nu va ridica probleme de competiţie.
Discovery Communications a anunţat în luna ianuarie că a ajuns la o înţelegere cu compania media franceză TF1 şi îşi va creşte participaţia la Eurosport de la 20% la 51%, preluând astfel controlul în grupul paneuropean de media sportiv, după cum informa la momentul respectiv hollywoodreporter.com.
Tranzacţia prin care Discovery preia controlul în grupul Eurosport (care include Eurosport International şi Eurosport France) ridică valoarea acestei reţele internaţionale de media sportivă la aproximativ 1,2 miliarde de dolari (902 milioane de euro), după scăderea sumei de 115 milioane de dolari (85 milioane de euro) pentru Eurosport France, o sumă uşor mai ridicată decât cea estimată în decembrie 2012. Atunci, Discovery a anunţat preluarea a 20% din acţiunile grupului Eurosport, pentru aproximativ 222 de milioane de dolari (170 de milioane de euro).