25.7 C
București
duminică, 14 august 2022
AcasăTechComisia și autoritățile de protecție a consumatorilor îndeamnă WhatsApp să informeze mai...

Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor îndeamnă WhatsApp să informeze mai bine consumatorii

Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor îndeamnă WhatsApp să informeze mai bine consumatorii cu privire la politicile sale în materie de date și la actualizările condițiilor sale de furnizare a serviciilor, se arată într-un comunicat de presă remis România Liberă.

Rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorilor (CPC) și Comisia Europeană au transmis o nouă scrisoare către WhatsApp, prin care aceasta este invitată să ia măsuri pentru a răspunde preocupărilor rămase în ceea ce privește actualizările privind condițiile sale de furnizare a serviciilor și politica de confidențialitate și să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri.

În special, WhatsApp este invitată să arate modul în care intenționează să comunice orice actualizări viitoare ale condițiilor sale de utilizare și să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înțelege cu ușurință implicațiile unor astfel de actualizări și să poată decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp după aceste actualizări.

De asemenea, societății i se solicită să clarifice dacă obține venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.

Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat: „WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ceea ce acceptă și modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aștept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și drepturile lor fundamentale.” 

O primă scrisoare s-a trimis în ianuarie 2022, deoarece mai multe actualizări ale condițiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori. Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informațiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicație sau al serviciului său de asistență.

Cu toate acestea, informațiile sunt furnizate de WhatsApp într-un mod insistent și sunt considerate insuficiente și derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziție o lună pentru a le demonstra autorităților de protecție a consumatorilor că practicile sale respectă legislația UE privind protecția consumatorilor. 

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
În presă din 2004. Am trecut pe rând de la reporter TVR, la presa online: Rol.ro, Realitatea.net, mediafax.ro. Aleph TV, B1 TV și din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

LIVE UPDATE Rusia – Ucraina, ziua 172: Zelenski spune că armata lui Putin bombardează constant zona centralei nucleare

Preşedintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a declarat, seara trecută, în discursul către naţiune, că forţele ruse "organizează provocări constante cu bombardarea teritoriului centralei nucleare şi...
00:01:59

VIDEO: Britanicii renunță la animalele lor de companie din cauza creșterii costurilor de trai

Cea mai mare presiune asupra nivelului de trai, cel puțin din anii 1960 încoace, îi forțează pe mulți proprietari de animale de companie din...
00:00:44

VIDEO: Incendiul de la o biserică din Egipt a ucis cel puțin 40 de persoane

Un incendiu la o biserică din Giza a ucis cel puțin 40 de persoane și a rănit alte zeci. Aproximativ 5.000 de credincioși erau...
Ultima oră
Pe aceeași temă