23.5 C
București
marți, 11 iunie 2024
AcasăTechComisia și autoritățile de protecție a consumatorilor îndeamnă WhatsApp să informeze mai...

Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor îndeamnă WhatsApp să informeze mai bine consumatorii

Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor îndeamnă WhatsApp să informeze mai bine consumatorii cu privire la politicile sale în materie de date și la actualizările condițiilor sale de furnizare a serviciilor, se arată într-un comunicat de presă remis România Liberă.

Rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorilor (CPC) și Comisia Europeană au transmis o nouă scrisoare către WhatsApp, prin care aceasta este invitată să ia măsuri pentru a răspunde preocupărilor rămase în ceea ce privește actualizările privind condițiile sale de furnizare a serviciilor și politica de confidențialitate și să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri.

În special, WhatsApp este invitată să arate modul în care intenționează să comunice orice actualizări viitoare ale condițiilor sale de utilizare și să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înțelege cu ușurință implicațiile unor astfel de actualizări și să poată decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp după aceste actualizări.

De asemenea, societății i se solicită să clarifice dacă obține venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.

Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat: „WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ceea ce acceptă și modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aștept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și drepturile lor fundamentale.” 

O primă scrisoare s-a trimis în ianuarie 2022, deoarece mai multe actualizări ale condițiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori. Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informațiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicație sau al serviciului său de asistență.

Cu toate acestea, informațiile sunt furnizate de WhatsApp într-un mod insistent și sunt considerate insuficiente și derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziție o lună pentru a le demonstra autorităților de protecție a consumatorilor că practicile sale respectă legislația UE privind protecția consumatorilor. 

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Cristina
Cristina
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

ONU a votat o rezoluție propusă de SUA pentru încetarea focului în Gaza

ONU a adoptat o rezoluție care susține încetarea focului în Gaza. Propunerea a fost făcută de americani, potrivit jurnalul.ro. Consiliul de Securitate al Națiunilor Unite...

Rusia – Ucraina, ziua 839: Președintele Braziliei, pentru negocieri de pace în Ucraina, într-o conversație cu Putin

Preşedintele brazilian, Luiz Inacio Lula da Silva, a reiterat, în cursul unei conversaţii telefonice cu omologul său rus, Vladimir Putin, că este în favoarea...

Cod portocaliu de caniculă în 16 județe și în Capitală. HARTA

Cea mai mare parte a Munteniei, sud-estul Olteniei, partea continentală a Dobrogei şi sudul Moldovei se vor afla sub Cod portocaliu de caniculă şi...
Ultima oră
Pe aceeași temă