19.4 C
București
joi, 16 mai 2024
AcasăTechAEP: Fără bannere, corturi, şepci sau găleţi electorale

AEP: Fără bannere, corturi, şepci sau găleţi electorale

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) i-a atenţionat, joi, pe candidaţii la alegerile locale să retragă de pe străzi bannerele, corturile şi toate celelalte materiale de propagandă electorală, în caz contrar urmând să fie amendaţi.

“Interesul nostru, ca AEP, este ca toţi competitorii electorali aflaţi în momentul de faţă în competiţia pentru alegerile locale să ştie că în această noapte trebuie să dispară toate materialele de propagandă electorală aflate în spaţiul public la această oră. Începând cu ora 00.00 toate aceste materiale pe care le vedeţi în spaţiul public sunt interzise, permise fiind doar afişele electorale cu dimensiunile stabilite de lege”,a declarat Constantin Florin Mitulețu-Buică, vicepreşedinte AEP, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, Poliţia naţională şi Jandarmeria pot da amenzi cuprinse între 600 şi 1000 de lei şi sesizează AEP, care, în urma unor controale, este abilitată să sancţioneze, la rândul său, cu amenzi cuprinse între 15.000 şi 50.000 de lei, potrivit legii finanţării campaniilor electorale. Orice persoană îi poate sesiza pe poliţişti sau jandarmi cu privire la existenţa acestor materiale de propagandă pe străzi.

Conform legii, singurele materiale de propagandă electorală permise în perioada campaniei sunt: afişe cu dimensiunile de cel mult 500 milimetri o latură şi 350 milimetri cealaltă latură, afişe prin care se convoacă o reuniune electorală cu 400 milimetri o latură şi 250 milimetri cealaltă latură amplasate în locurile speciale pentru afişaj, materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală, publicitate în presa scrisă, materiale de propagandă electorală online, broşuri, pliante şi alte materiale tipărite.

În campania electorală pentru alegerile locale din 2016 sunt interzise următoarele forme de publicitate electorală: bannere, mesh-uri, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, ecrane publicitare, panouri publicitare fixe sau mobile, publicitate luminoasă, publicitate pe vehicule, vehiculele inscripţionate cu sloganuri de campanie, vehiculele care difuzează materiale audio, spectacole, serbări, focuri de artificii etc.

În campania electorală, competitorilor electorali le este interzisă achiziţionarea, oferirea, distribuirea sau darea, în mod direct sau indirect, a pixurilor, a cănilor, a ceasurilor, a tricourilor, a jachetelor, a gecilor, a impermeabilelor, a pelerinelor, a vestelor, a şepcilor, a căciulilor, a fularelor, a sacoşelor, a pungilor, a umbrelelor, a găleţilor, a brichetelor, a chibriturilor, a produselor alimentare, a produselor alcoolice, a ţigărilor şi a altor produse asemănătoare.

Cele mai citite

Florin Piersic a fost transferat de la ATI într-un salon din Compartimentul Septic al Spitalului Foișor

Florin Piersic a fost mutat din secția ATI într-un salon din Compartimentul Septic al Spitalului Foișor. A început să meargă pe distanțe scurte, potrivit...

Bijuterii: Expresii de eleganță și simboluri ale rafinamentului personal

Bijuteriile, aceste minunate accesorii, sunt mai mult decât simple ornamente. Ele sunt reflecții ale culturii, eleganței și personalității, care traversează timpul aducând cu ele...

Analiză Storia – Cum a evoluat numărul tranzacțiilor imobiliare în aprilie și care sunt prețurile apartamentelor în principalele orașe din țară

În luna aprilie a acestui an, prețurile apartamentelor de vânzare au înregistrat o creștere de 14% comparativ cu luna aprilie a anului trecut. Astfel,...
Ultima oră
Pe aceeași temă