Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

UNICEF: Unul din trei utilizatori de internet este copil sau adolescent sub 18 ani

Unul din trei utilizatori de Internet, la nivel mondial, este copil sau adolescent sub 18 ani, în timp ce tinerii între 15 și 24 de ani reprezintă grupul de vârstă cel mai bine conectat, arată rezultatele unui studiu UNICEF prezentat de Agerpres.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 11.12.2017 - 13:40

Studiul UNICEF intitulat "Starea Copiilor Lumii 2017 - Copiii în lumea digitală" a fost prezentat, luni, într-o conferință de presă organizată la Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI).

Conform documentului, tot la nivel mondial, 71% dintre utilizatorii de internet copii sau tineri se află în mediul online, comparativ cu 48% din populația totală.

De asemenea, există tot mai multe dovezi potrivit cărora copiii accesează internetul la vârste din ce în ce mai mici. În unele țări, copiii sub 15 ani au aceleași șanse de a utiliza internetul ca și adulții peste 25 de ani.

"Telefoanele inteligente alimentează o 'cultură a dormitorului' (bedroom culture), pentru mulți copii accesul online devenind mult mai personal, mai privat și mai puțin supravegheat. Tehnologiile digitale oferă copiilor oportunități de învățare și educare, în special în regiunile izolate și în situații de criză umanitară. De asemenea, tehnologiile digitale le permit copiilor să acceseze informații privind problemele cu care se confruntă comunitățile lor și le pot facilita implicarea în rezolvarea acelor probleme. Tehnologiile digitale pot oferi oportunități economice, asigurând tinerilor acces la cursuri de formare și la servicii de corelare a cerințelor angajatorilor cu abilitățile tinerilor care doresc să se angajeze, creând totodată noi tipuri de muncă. Pentru a accelera procesul de învățare, tehnologia informației și a comunicațiilor (TIC) în învățământ trebuie să fie dublată de formarea cadrelor didactice și de abilități pedagogice puternice", reprezintă o altă serie de concluzii cuprinse în raportul de specialitate.

Raportul UNICEF relevă, totodată, că aproximativ 29% din tineretul lumii (aproximativ 346 de milioane de persoane) nu sunt online, dintre aceștia tinerii africani fiind cel mai puțin conectați. În plus, circa 60% dintre acești tineri nu sunt conectați online, comparativ cu doar 4% dintre tinerii europeni.

"Decalajele digitale reprezintă mai mult decât o chestiune de acces. Copiii care se bazează mai mult pe telefoanele mobile decât pe calculatoare pot beneficia doar de o experiență online de nivel secundar, iar cei care nu au competențele digitale necesare sau care vorbesc limba unei minorități au frecvent probleme în a găsi conținut virtual relevant pentru ei. Decalajele digitale reflectă, totodată, discrepanțele de ordin economic, amplificând avantajele copiilor din mediile mai înstărite și lipsindu-i de oportunități pe copiii cei mai săraci și mai dezavantajați. Există, de asemenea, un decalaj digital între sexe. La nivel global, în 2017, în rândul utilizatorilor de internet s-au înregistrat 12% mai mulți bărbați decât femei. În India, mai puțin de o treime dintre utilizatorii de internet sunt femei", se notează în studiu. 

În ceea ce privește tehnologia digitală, datele raportului relevă faptul că 92% din numărul total de URL-uri identificate global de Internet Watch Foundation ca facilitând abuzul sexual în rândul copiilor sunt găzduite în doar cinci țări: Olanda, Statele Unite, Canada, Franța și Federația Rusă. 

"Deși majoritatea copiilor prezenți online consideră experiența respectivă ca fiind una pozitivă, mulți părinți și profesori sunt îngrijorați de faptul că timpul petrecut de copii absorbiți în fața ecranelor dispozitivelor digitale îi face pe aceștia să sufere de depresie, creând dependența de internet și constituind chiar și un factor ce contribuie la obezitate. Sfaturile contradictorii pot crea confuzie în rândul celor care au grijă de copii sau care se ocupă de educația acestora, evidențiind nevoia unor cercetări superioare calitativ cu privire la impactul TIC asupra bunăstării.

Cercetătorii recunosc faptul că utilizarea exagerată a tehnologiei digitale poate contribui la depresia și anxietatea în rândul copiilor.

Pe de altă parte, copiii care întâmpină dificultăți în mediul off-line au posibilitatea uneori de a lega prietenii și a primi sprijin social online de care altfel nu ar putea beneficia", se menționează în concluziile raportului UNICEF.

Comentarii

loading...