sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecialCât de mult se va apropia, luni, de Pământ asteroidul MD2011

Cât de mult se va apropia, luni, de Pământ asteroidul MD2011

Un asteroid de dimensiunea unei clădiri de birouri va trece pe lângă Pământ luni, 27 iunie, scrie Telegraph.

Bucata de rocă spaţială va fi de 23 de ori mai aproape de planetă decât Luna, la aproximativ 18.000 de km de suprafaţa Terrei. Acesta va emana o lumină puternică şi va putea fi văzut printr-un telescop mic, spun experţi.

Asteroidul, denumit MD 2011, a fost observat miercurea trecută de către un telescop robotic situat în New Mexico. Descoperirea a fost confirmartă de către Peter Birtwhistle, de la Observatorul Astronomic din Marea Britanie.

Corpul celest va traversa cerul emisferei sudice în timpul dimineţei, însă astronomii din America de Sud îl vor putea observa noaptea.

65.000 de bombe atomice

Un alt asteroid de dimensiuni mari va trece prin orbita Lunii, foarte aproape de Pământ, conform DailyMail. Acesta se va deplasa la 324.600 de kilometri de atmosfera terestră. YU55, cum a fost denumit corpul celes, are lăţimea de 400 de metri şi cântăreşte 55 de milioane de tone, fiind cel mai mare obiect care s-a apropiat vreodată atât de mult de Terra.

Cu toate că specialiştii NASA sunt de părere că impactul cu planeta noastră este imposibil, asteroidul rămâne clasificat drept un potenţial pericol. Dacă acesta ar lovi Pământul, impactul ar exercita o forţă echivalentă cu 65.000 de bombe atomice şi ar putea lăsa un crater de 10 kilometri lăţime şi 600 de metri adâncime.

Furia lui Apophis

În luna februarie a acestui an, presa rusă relata că un asteroid descoperit în 2004, cunoscut sub denumirea ”99942 Apophis” va lovi Pământul pe 13 aprilie 2036. NASA a spus după descoperirea rocii spaciale că aceasta va lovi planeta în 2029, dar după mai multe calcule, agenţia şi-a retras afirmaţia.

”Apophis” are lăţimea de 240 de metri şi ar lovi planeta cu forţa a 65 de bombe atomice. NASA a recunoscut că cele spuse de ruşi ”s-ar putea întâmpla”, înspă şansele sunt mici.

Avertisment

Pe 15 iunie, generalul Charles F. Bolden, administratorul NASA, le-a cerut tuturor angajaţilor, într-un clip video postat pe site-ul agenţiei, să se gândească şi să-şi pregătească familiile pentru un dezastru de dimensiuni similare celui de 11 septembrie 2001.

“Vorbiţi cu familiile voastre şi stabiliţi ce aveţi de făcut în cazuri neprevăzute. Să aveţi pregătită o trusă de urgenţă. Stabiliţi un plan în familie: ce vom face în cazul unei catastrofe, unde ne vom da toţi întâlnire, vom comunica la telefonul mobil. Dacă aveţi în familie persoane cu nevoi speciale, faceţi pregătiri speciale. Mai presus de toate, fiţi pregătiţi!