14.4 C
București
luni, 15 aprilie 2024
AcasăSpecialVolvo C30 facelift. Rafinat

Volvo C30 facelift. Rafinat

Partea frontală complet redesenată arată excelent, în plus avem noi materiale şi culori atât la interior cât şi la exterior. În opţiune există un nou şasiu sport pentru a accentua latura dinamică a coupe-ului.

C30 2.0 Momentum, 145 de cai tăcuţi

Am testat un C30 în echipare Momentum dotat cu motorul de 2 litri benzină şi şasiu normal, mai adecvat pentru starea abisală a drumurilor româneşti. Cei 145 de cai par mulţi, iar acceleraţia de la 0-100km/h se face in 9.4 secunde, dar senzaţiile nu sunt defel sportive ci moderate, liniştite. Este o maşină cu care poţi rămâne rapid fără carnet, pentru că nu îţi dai seama de viteză.

Aş fi dorit un plus de putere în depăşiri, pentru a mă simţi realmente într-un coupe rasat. Nu-i nimic, pentru asta ai de ales între motorul de 2.4 litri 170CP sau demenţialul T5 de 230Cp, care prinde suta in 6.7 secunde. Mă rog, şi la alt preţ… la acesta şi motorul de 2 litri îşi face treaba eficient şi sigur, însă nespectaculos.

În traficul din oraş C30 se descurcă foarte bine datorită vizibilităţii de excepţie şi a unei cutii de viteze foarte plăcută în utilizare. În parcare este însă mai greu de manevrat, direcţia mai bărbătească cerând puţin efort. Pe autostradă C30 este foarte confortabil, ajutat de trenul de rulare preluat de la S40, care îl face să profite la maximum de suspensiile multilink pe ambele punţi.

În virajele abordate sportiv maşina se comportă cam moale pentru un coupé. Confortul e la ordinea zilei, iar pornirile sportive le veţi regăsi cel mai probabil cu şasiul sport, nu cu această versiune. Siguranţa e maximală chiar şi la acest nivel de echipare ai DTSC (sistem dinamic de control al tracţiunii şi stabilităţii), airbaguri laterale şi frontale precum şi centuri pirotehnice.

Interior best in class

C30 este destinat aşadar celor care doresc un autovehicul premium orientat către confort extrem. Gropile nu se simt, insonorizarea este excepţională, materialele sunt fără rival iar sistemul audio HiFi opţional te trimite direct în Valhalla. Ai la dispoziţie cel puţin 10 tapiţerii diferite şi 4 tipuri de inserţii metalice sau lemnoase, toate arătând ca rupte dintr-un catalog IKEA.

Bordul dintr-un plastic moale şi consola centrală de un minimalism care te lasă fără grai sunt o lecţie de design pe care şi concurenţii ar trebui să o înveţe, mai ales atunci când pretind că sunt premium.

Concluzia e simplă. Deşi nu este perfect dinamic şi va fi lăsat în urmă de concurenţii mai sportivi, C30 2.0 este o bucăţică veritabilă de Suedie. Rafinată la maximum.

DATE TEHNICE VOLVO C30 2.0

Carburant: Benzină

Motor: 1999 cmc

Putere maximă: 145 CP/6000 rpm

Cuplu maxim: 185 Nm/4500 rpm

Cutie viteze: manuală 5+1

Viteza maximă: 210 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h: 9.4 sec

Consum mediu: 7.6 l/100km

Emisii: 177 g/km, Euro 5

Lungime, lăţime, înălţime: 4266/1782/1447 mm

Masa: 1327 kg

Volum portbagaj: 233 litri

Preţ model testat: 21.507 Euro

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianuhttp://adrian-mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Ideologia ucide spiritul olimpic

Sportivii din Rusia și din Belarus au fost excluși de la Jocurile Olimpice din anul acesta de la Paris, lăsând să participe doar cei...
Ultima oră
Pe aceeași temă