16.4 C
București
duminică, 26 mai 2024
AcasăSpecialVoiculescu pune mana pe Moldova in eter

Voiculescu pune mana pe Moldova in eter

Moldovenii de peste Prut vor vedea in loc de emisiunile TVR pe cele ale Antenei International. Membri ai Consiliului National al Audiovizualului (CNA) din Romania banuiesc ca aceasta situatie este generata de relele intentii ale autoritatilor comuniste de la Chisinau.

Televiziunea publica din Romania nu va mai fi retransmisa in Republica Moldova. In locul ei, basarabenii vor putea urmari un alt canal romanesc, Antena International, ce face parte din trustul Intact controlat de familia liderului PC, Dan Voiculescu. Consiliul Coordonator al Audiovizualului de la Chisinau (CCA) a anuntat marti ca a aprobat modificarile grilei de emisie a postului de televiziune 2 Plus care a castigat licenta pentru frecventa unde erau difuzate emisiunile TVR. Directorul 2 Plus, Razvan Paveliu, a afirmat ca nu s-a reusit incheierea unui contract cu Societatea Romana de Televiziune (SRTv) in ciuda faptului ca "au fost inaintate scrisori catre SRTv, precum si catre Guvernul Romaniei, dar partea romana nu a acceptat o intrevedere". SRTv a anuntat ca va decide saptamana viitoare daca va ataca in instanta retragerea licentei TVR din Moldova, actiune pe care o considera ilegala, precizand ca "CCA nu a chemat nici un moment SRTv la consultari si negocieri".
Rasvan Popescu, presedintele CNA, ne-a declarat ca "situatia este ingrijoratoare si regretabila. TVR avea deja un public format acolo, care acum va fi preluat de un post comercial". Potrivit lui Ioan Onisei, membru CNA, "este grav ca Guvernul si conducerea TVR nu au reusit sa regleze problemele tehnice si financiare existente cu Republica Moldova". Onisei acuza noua conducere a CCA de la Chisinau ca raspunde la comenzile politice "prin care sa blocheze dialogul intre Romania si Moldova". Mai mult, Onisei se intreaba "in ce masura preluarea stirilor si comentariilor de pe Antena 1, 2, 3 si Euforia TV inseamna o reflectare corecta, obiectiva si impartiala a celor mai importante evenimente care se petrec in Romania".

ACUZATII
» Romanofobie

Retransmisia TVR a mai fost intrerupta in 2002, pentru aproximativ sapte luni, autoritatile de la Chisinau invocand atunci argumente de ordin tehnic si juridic. Opozitia acuzase insa atunci puterea comunista de romanofobie si de faptul ca ar incerca sa instaleze o cortina de fier informationala peste Prut.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă