ลtirile despre potenลฃiale noi modele de Dacia vin una dupฤ alta. Zvonului cฤ Renault-Nissan pregฤteลte o maลinฤ Dacia extrem de ieftinฤ, de numai 2.500 de euro, îi urmeazฤ articolul semnat de germanii de la Auto Bild, care anticipeazฤ un soi de Lฤstun reลapat, Dacia Citadine.
Dacia Citadine ar urma sฤ fie un mini cu o lungime de 3,5 metri lansat în perioada 2015-2017. Viitorul „Lฤstun” va fi bazat pe platforma lui Renault Twingo ลi va avea cinci portiere, spre deosebire de modelul original care avea doar trei uลi. Preลฃul estimat: 6.500 de euro,
ลitrea vine în condiลฃiile în care, joi, cotidianul francez Le Tribune anunลฃa cฤ Gérard Detourbet, cel care se ocupฤ de gama Entry (Logan, Sandero, Duster) va fi responsabil, începând cu 1 ianuarie, de crearea unei echipe a Renault-Nissan care sฤ dezvolte o platformฤ de maลini cu costuri reduse, de trei ori mai ieftinฤ decât o Dacia Logan.
Dupฤ ce a câลtigat pariul legat de maลina cu cele mai mici costuri, Renault vrea sฤ lanseze un vehicul ultra-economic, de douฤ pânฤ la trei ori mai ieftin, potrivit unor surse interne citate de La Tribune. Gérard Detourbet va fi, de la 1 ianuarie, responsabil cu dezvoltarea unor modele noi pentru Alianลฃa Renault-Nissan, în special cu crearea unei platforme ลi un motor pentru o viitoare maลinฤ de 2.500 de euro.
Aceastฤ maลinฤ ar fi o premierฤ având în vedere cฤ Dacia Logan porneลte de la 7.700 de euro (preลฃ valabil în Franลฃa). Aceastฤ gamฤ de vehicule foarte simplificate nu ar avea nici o legฤturฤ cu proiectele studiate o vreme cu indianul Bajaj, care aparent au eลuat, chiar dacฤ o parte din idei, care au rezultat în urma discuลฃiilor, vor fi, evident, folosite în acest scop.
Noul program revoluลฃionar este în mod cert destinat producลฃiei ลi comercializฤrii în statele emergente cele mai sฤrace. Dar aceste modele ลi-ar putea gฤsi locul ลi pe piaลฃa europeanฤ. Preลedintele-director general al Renault ลi Nissan, Carlos Ghosn, a spus de mai multe ori cฤ Alianลฃa ar trebui sฤ exploreze aceastฤ falie ineditฤ unde nu existฤ astฤzi decât Tata Nano indianฤ.
La ultimul Salon Auto de la Frankfurt, din septembrie, Gérard Detourbet le spunea jurnaliลtilor de la Tribune cฤ „muncea mult” la o maลinฤ sub Dacia Logan ลi Sandero, care sฤ aibฤ dimensiunile lui Renault Twingo (care are aproximativ 3,60 de metri). Toate acestea pentru ca Renault sฤ poatฤ pฤtrunde în acest sector al „Carro popular” din Brazilia. Dar proiectul maลinii de 2.500 de euro nu ar urma sฤ continue pe platforma Daciilor, mult prea scumpฤ pentru un proiect atât de mimimalist. Un lucru nu îl împiedicฤ însฤ pe celฤlalt, segmentele fiind total diferite, mai constatฤ jurnaliลtii francezi.
Renault este cu atât mai mult îndreptฤลฃit sฤ exploreze acest teren nou ลi sฤ lanseze un astfel de program cu cât a fost pionierul maลinii cu costuri reduse, lansatฤ la iniลฃiativa fostului preลedinte al Renault, Louis Schweitzer, cu Dacia Logan, în 2004. Astfel, constructorul are în plan sฤ construiascฤ, în acest an, între 750.000 ลi 800.000 de maลini cu costuri reduse din gama Entry. ลi aceasta, sub marca Dacia, dar ลi Renault în America Latinฤ, în Rusia sau Iran, ceea ce ar însemna o producลฃie mai mare decât în 2010, când aceasta a atins 700.000 de maลini.
Mai mult, grupul vizeazฤ sฤ treacฤ bariera de un milion de maลini, acest lucru fiind estimat cฤ se va întâmpla în 2013. Acest lucru este posibil mai ales datoritฤ creลterii importanลฃei Daciei Duster 4×4, fabricatฤ în România ลi Brazilia, dar în curând ลi în Rusia, India ลi Columbia, dar ลi deschiderii uzinei gigant din Tanger, Maroc, la începutul lui 2012 care va fabrica Dacia Lodgy ลi un derivat utilitar. Longanul ลi Sandero vor fi reînnoite la sfârลitul anului 2012 sau la începutul anului 2013.
Deลi este un dezavantaj pentru imaginea Renault, mai scrie La Tribune, care are din ce în ce mai mari dificultฤลฃi pentru a-ลi vinde gama medie-superioarฤ ลi vârfurile de gamฤ, oferta Entry aduce contribuลฃii serioase rentabilitฤลฃii constructorului.
La Tribune mai scrie cฤ singurul potenลฃial rival european al constructorului francez pentru maลinile mai ieftine este Fiat care intenลฃioneazฤ sฤ creeze un model destinat pieลฃelor emergente, bazat pe o platformฤ a modelelor mici a greupului, dar dotat cu o caroserie compactฤ. Cu toate acestea, menลฃioneazฤ jurnaliลtii francezi, deocamdatฤ, în ciuda faptului cฤ va permite „reduceri considerabile ale costurilor”, dupฤ cum spune PSA, acesatฤ maลinฤ va fi deocamdatฤ mai scumpฤ decât Dacia Logan.