Ultimul segment de tablier metalic al podului de peste Dunăre, de la Brăila, care va face legătura dintre sudul Moldovei, nordul Munteniei şi Tulcea a fost montat marți.
“La începutul lunii iulie va începe operaţiunea de sudare a segmentelor la poziţia finală. În total, sunt 86 de segmente de tablier metalic, care formează structura suprafeţei de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la şantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galaţi”, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.
“Se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila, începând de la pasajul peste calea ferata km 0 plus 389, sensuri giratorii, centru de întreţinere şi coordonare, staţie de taxare, drum de legătură şi drum principal. Având în vedere promisiunea constructorului de a termina lucrarea, până în decembrie anul acesta, depunem toate eforturile pentru a-l sprijini să-şi respecte angajamentul”, a spus secretarul de stat, potrivit antena3.ro.
A fost montat ultimul segment de tablier metalic al podului de la Brăila, construcția cuprinzând și alte câteva zeci de kilometri de amenajări
Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri de drumuri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km.
În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!