15 C
București
duminică, 12 mai 2024
AcasăSpecialTwitter, pierderi masive în primul trimestru

Twitter, pierderi masive în primul trimestru

Compania ce operează platrforma de microblogging Twitter a raportat o pierdere de 132,4 milioane de dolari pentru trimestrul întâi al acestui an. Scăderea este de aproape 5 ori mai mare faţă perioada corespunzătoare a anului trecut, iar specialiștii consideră că încetinirea creşterii numărului de utilizatori se află la originea performanțelor slabe ale companiei.

Acţiunile Twitter s-au prăbuşit cu până la 11% în prelungirea şedinţei de tranzacţionare pe bursa de la New York, la cel mai redus nivel de la listarea companiei la bursă, în 6 noiembrie, potrivit Bloomberg, citat de Mediafax.

Twitter a anunţat, miercuri seară, că numărul de utilizatori a urcat în primul trimestru la 255 milioane, cu 25% mai mulţi faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut. Rata de creştere a încetinit însă faţă de 30% în trimestrul anterior. Veniturile companiei au crescut de peste două ori în perioada analizată, la 250 milioane de dolari, depăşind estimările analiştilor de pe Wall Street.

Twitter încearcă să se extindă dincolo de platforma de microblogging, către servicii de sharing de imagini şi conţinut video, sperând că va accelera astfel creşterea numărului de utilizatori, într-o piaţă contestată intens de Snapchat şi Instagram (divize a Facebook). Compania încearcă să atragă mai mulţi utilizatori şi să crească totodată timpul petrecut de aceştia pe platforma de socializare, pentru a genera venituri mai ridicate din publicitate.

Acţiunile companiei au coborât cu 33% pe bursa de la New York de la începutul acestui an. Numărul vizualizărilor efectuate de utilizatori pe Twitter a crescut cu 15% în perioada analizată, la 157 miliarde.

Directorul general al companiei, Dick Costolo, a declarat că ajustează gama de produse pentru a atrage şi reţine utilizatorii. Twitter încearcă variante noi de design, pentru a scoate în evidenţă imaginile şi conţinutul video, şi vrea să simplifice serviciul de mesagerie privată, a adăugat CEO-ul.

Compania anticipează venituri de 270-280 milioane de dolari pentru trimestrul al doilea, respectiv 1,2-1,25 miliarde de dolari pentru întregul an. Veniturile din publicitate pe platforme mobile au reprezentat 80% din încasările totale din publicitate înregistrate de Twitter în primul trimestru, faţă de un procentaj de 59% raportat de Facebook.

Twitter va avea în acest an o cotă de 2,7% pe piaţa publicităţii mobile din SUA, faţă de 2,4% în 2013, cu mult în urma Google (47%) şi Facebook (22%), potrivit estimărilor EMarketer.

Cele mai citite

COMUNICAT DE PRESĂ „SPITALUL FOIȘOR” DESPRE STAREA PACIENTULUI FLORIN PIERSIC

Evaluarea pacientului Florin Piersic, făcută în dimineața de 11.05.2024, arată o îmbunătățire a valorilor/indicatorilor biologici și o ameliorare a stării generale. A început procesul...

Natalia Intotero: Vom asigura și în acest an câte 15000 de lei pentru 10.000 de proceduri de fertilizare in vitro

Programul naţional de fertilizare in vitro va continua și în anul 2024, deși acum câteva luni a fost în pericol din cauza lipsei banilor.  „...

COMUNICAT DE PRESĂ „SPITALUL FOIȘOR” DESPRE STAREA PACIENTULUI FLORIN PIERSIC

Evaluarea pacientului Florin Piersic, făcută în dimineața de 11.05.2024, arată o îmbunătățire a valorilor/indicatorilor biologici și o ameliorare a stării generale. A început procesul...
Ultima oră
Pe aceeași temă