22.1 C
București
miercuri, 3 iulie 2024
AcasăSpecialTraficul de nave, monitorizat nonstop

Traficul de nave, monitorizat nonstop

Serviciul Dirijare Trafic (VTS) din cadrul Autoritatii Navale Române (ANR) este unul dintre cele mai importante din segmentul activitatii portuare. Specialistii sustin ca acest serviciu poate fi comparat cu turnul de control din aeroporturi. Trei operatori VTS se afla permanent la post si dirijeaza navele la intrarea sau iesirea din Portul Constanta. In acesta situatie, vasul va efectua manevrele în conditii de siguranta. Cand comandantul unei nave solicita permisiunea de a intra în Portul Constanta, operatorii introduc datele navei în baza de date, o identifica pentru a verifica daca apare sau nu pe lista neagra.
Daca vremea este rea, manevrele portuare se suspenda. Operatorii de trafic sunt cei care avertizeaza in permanenta navele aflate în mars, în rada sau la cheu sa dispuna masuri suplimentare de siguranta. In caz de necesitate, operatorii acorda asistenta comandantilor sau pilotilor aflati la bord. De asemenea, este comunicata ora de luare la bord a pilotului care ghideaza nava catre cheul unde trebuie sa acosteze. Si navele care nu intra în porturile maritime românesti, dar care folosesc zona de ancoraj, respectiv rada exterioara sunt supravegheatte atent de catre operatorii de trafic. Pentru o mai mare siguranta orice manevra efectuata este notata în registre speciale. Cat despre datele navei care intra sau iese din port, acestea sunt introduse într-o  baza electronica. Toate aceste masuri sunt luate pentru siguranta navelor si pentru a nu se produce coliziuni.
Vizibilitate redusa, intensificari de vant, care determina o greutate a navelor de a-si mentine pozitia fixa în ancoraj, toate acestea sunt probleme cu care se confrunta ofiterii VTS. Alte dificultati pot aparea la dirijarea unei nave cand nu se stabileste o punte de comunicare sau comandantul navei nu cunoaste limba engleza. Cele mai dificile sunt echipajele turcesti, arabe, rusesti, care nu cunosc limba engleza si inteleg mai greu comenzile. Si cu echipajele formate din cetateni turci s-au inregistrat probleme de comunicare pentru ca multe nave nu aveau radare performante în dotare sau nu le aveau in functiune.
Din pacate, exista multe nave care sunt sub standard si care au doua retineri consecutive în porturile românesti si totusi doresc sa intre in porturile noastre. Acestea sunt trecute pe o lista neagra si au interdictie de a mai opera la noi. Verificarea fiecarei nave dupa nume, pavilion, numarul IMO este deja o procedura de rutina. Daca numarul IMO ramane acelasi, o nava îsi poate schimba numele sau pavilionul de nenumarate ori. In ciuda acestor tertipuri, aceste nave sunt depistate si invitate sa faca cale intoarsa.

Cele mai citite

Până în septembrie, restricții de coșmar în București, cu trafic sufocant

METROREX anunță restricții de circulație, programate să intre în vigoare de pe 6 iulie până pe 7 septembrie. Măsura restricționării traficului este impusă de...

Măsură controversată. Grecia introduce săptămâna de lucru de șase zile „orientată spre creștere”

În timp ce companiile din țările din întreaga lume încearcă să implementeze ideea de a lucra doar 4 zile pe săptămână, în Grecia angajaților...
Ultima oră
Pe aceeași temă