Nu esti vedeta daca nu apari pe un timbru – asa ar putea fi formulat un standard mai ciudat pentru aplicantii la acest statut. Cert e ca timbrele cu vedete depasesc ca interes clasa de nisa a colectionarilor. Daca in SUA regele timbrelor populare ramane Elvis, in Anglia nu putea fi vorba decat de Beatles.
Posta britanica a emis de curand o serie de timbre care sa aniverseze implinirea a 50 de ani de cand John Lennon s-a intalnit pentru prima oara cu Paul McCartney, in 1957, la o serbare scolara.
Echipa de graficieni careia i-a fost acordata lucrarea a ales sa ilustreze timbrele cu imagini ale copertelor facute pentru albumele trupei din Liverpool: "Albumele lor au ajuns sa fie icon-uri, probabil mai mult decat ale oricarei alte trupe. Ideea a fost sa lasam albumele sa vorbeasca", a declarat Michael Johnson, coordonatorul lucrarii.
Vandute ca painea calda
De cand au fost introduse, timbrele s-au vandut "ca painea calda" la toate oficiile postale britanice, ca sa nu mai vorbim de comenzile online care au curs din toata lumea. Doar cele cu familia regala s-au vandut mai bine.
Singura ciudatenie ar fi ca tocmai designul excelent le face sa fie total lipsite de valoare pe piata connaisseurilor. Printre colectionari sunt apreciate tocmai timbrele care au defecte, timbrele frumoase nu sunt bune de nimic: "Calitatea estetica aproape ca nu joaca nici un rol in stabilirea valorii unui timbru", a declarat Fred Baumann, membru al "Asociatiei americane de filatelie."
Timbre cu povesti
Si daca o chestiune precum emiterea de timbre ar putea parea o frivolitate draguta, sa vedem ce a necesitat in SUA crearea unui timbru cu Elvis. Dupa ce posta americana a angajat opt artisti care au depus peste 60 de schite cu regele rock’n’roll-ului, intreaga natiune a putut alege dintre cele doua lucrari ajunse in finala. Chiar si presedintele Clinton, care candida atunci, si-a exprimat public o optiune.
Insa realizarea timbrelor poate fi si o poveste urata. De acest lucru s-a convins oficiul postal SUA in 1993. Un timbru menit sa-l reprezinte pe Bill Pickett, un cow-boy de culoare, arata intr-adevar un astfel de tip, dar nu chiar pe Bill, ci pe fratele sau. Informata despre eroare, posta americana a retras si distrus intreg de tirajul de cinci milioane exemplare.