IDC (International Data Corporation) a publicat câteva informaţii legate de evoluţia vânzărilor de telefoane inteligente în cel de-al treilea trimestru din 2017. În perioada iulie – septembrie au fost comercializate la nivel global un total de 373.1 milioane de smartphone-uri, în creştere cu 2.7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Primele 5 companii ca volum şi cotă de piață sunt:
1. Samsung – 83.3 milioane unităţi şi 22.3% cotă de piață;
2. Apple – 46.7 milioane unităţi şi 12.5% cotă de piață;
3. Huawei – 39.1 milioane unităţi şi 10.5% cotă de piață;
4. OPPO – 30.7 milioane unităţi şi 8.2% cotă de piață;
5. Xiaomi – 27.6 milioane unităţi şi 7.4% cotă de piață
Raportat la acelaşi trimestru din 2016, toţi producătorii din acest top se pot lăuda cu creşteri în volum, însă unul se detaşează de ceilalţi. Xiaomi are un plus de 102.6%, dublându-şi practic numărul de unităţi vândute. Acest rezultat extraordinar vine ca răspuns al strategiei de dezvoltare globală a companiei chineze, în special pe piaţa indiană acolo unde vânzările au explodat.
Deşi primii producători din top au crescut, restul competitorilor luaţi ca întreg au scăzut în volum cu 13.6%, de la 168.7 milioane unităţi în 2016, la 145.7 milioane unităţi în 2017. Se pare că preţul nu mai este de ceva timp un impediment, iar o strategie de marketing bine pusă la punct împreună cu un buget adecvat pot scoate bani şi din piatră seacă.