La nivelul Bucureştiului, principala problemă cu care se confruntă cetăţenii este cea a câinilor fără stăpân, fiind identificată astfel de 20% dintre locuitorii capitalei, se arată într-un sondaj de opinie CURS, la comanda Geopol scrie realitatea.net.
Pe bucureşteni îi mai deranjează lipsa de curăţenie a oraşului (15%), dar şi infracţionalitatea (11%), urmate de starea drumurilor, locuri de parcare, locuri de muncă, fiecare cu câte 8-9%, transportul în comun şi traficul cu câte 6%, urmate de alte probleme, cu procente mai mici.
“Aşa cum afirma Raportul GeoPOL pentru Municipiul Bucureşti, din februarie-martie 2012 (tot pe baza unui sondaj CURS), problema câinilor vagabonzi se va transforma într-o temă electorală puternică la locale; de asemenea, datele din mai 2012 confirmă o altă concluzie a raportului din februarie-martie: bucureştenii aşteaptă o soluţie de la Primarul General”, remarcă Geopol.
Sondajul de opinie realizat de CURS a fost realizat între 1-8 mai, pe 1700 de respondenţi dintre care 1227 (72%) au declarat că vor vota la alegerile locale din Municipiul Bucureşti.
Tipul de eşantionare a fost unul de tip probabilist, iar secţiile de votare au fost selectate aleator pe sectoare. În cadrul fiecărei secţii de votare s-a procedat la selecţia aleatoare a gospodăriilor şi a respondenţilor adulţi în cadrul gospodăriilor. Marja maximă de eroare la nivelul întregului esantion este de +/-2.4% la un nivel de încredere de 95%. Marjele maxime de eroare pe sectoare sunt mai mari.
Modul de intervievare a fost unul faţă-în-faţă la domiciliul respondenţilor folosind un chestionar elaborat de CURS în colaborare cu beneficiarul, anume Institutul Geopol şi Realitatea TV.
Datele sunt analizate pe eşantioanele de votanţi probabili, iar eşantionul pe total Bucureşti este ponderat. Rezultatele acestui sondaj nu reprezintă predicţii electorale, sondajul a fost realizat înainte de începutul campaniei electorale pentru alegerile locale şi reprezintă o “radiografie” a momentului. Intenţiile de vot vor cunoaşte probabil modificări majore în funcţie de impactul campaniei electorale